Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1846 ggr
[Tizzan]
1

Kan ni goa hjälpa mig?

Jag ringde birger fager i lund vart min mamma och mormor fått sin diagnos.

Men han hade så fullt upp så han tar inte emot nya patienter nu.
hon trode jag kunde få nummret å npn fibroförening.
Vart tusan hittar jag de.
Jag bor i kalmar län men är berädd att åka VARTSOM HELST!

Vad säger ni? vart vänder jag mig?

Rita-S
0

Fibroföreningar brukar ofta höra innunder Reumatikerföreningar, kolla på reumatikerförbundets hemsida! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

isnornin
0

Du kanske kan träffa läkare på vårdcentralen som kan vidare remitera dig till en reumatolog i närheten där du bor, de kan nog hjälpa dig?!?

MVH Isnornin

linasvovvar
0

Tizzan, vad jag har hört(vet ej fakta) så ska Birger inte vara någon visare läkare. Får man sin diagnos av honom så är det ingen som tar en på allvar senare för han diagnoserar tydligen hur som helt utan at göra någon vidare undersökning.

HAr du försökt att få någon remiss till tex smärtrehab i lund, dom är duktiga, har själv varit där, jag har ju inte fibro, men där fanns patienter med den diagnosen också.

Sen har jag hört att Christer Karlsson på Florens kliniken i lund är en väldigt duktig smärtläkare.

Lycka till

[Tizzan]
0

Ska kolla upp dom. ringde en kvinno på fibroförbundet och hon tipsade mig om en man i kristianstad osm jag ska ringa i morgon.

man vill juh ha rätt diagnos annars kan man lika bra vara utan.
Är de inte fibro jag har får jag juh kämpa vidare. men min hälsa SKA redas ut nu en gng för alla. jar har mått dåligt för länge nu och klarar de inte mer. Visst om de inte finns något speciellt bot, men man VET vad man har

mudkip
0

annars ring Spenshults reumatiker sjukhs, ligger utanför Halmstad, kan inte dom hjälpa dig så svarar dom gärna på frågor, inga problem alls.

dom har hemsida också, men orkar inte leta, men fråga dom, dom e toppen

[Tizzan]
0

kom på NU att jag missat teletiden med snubben i morse.
Tur de finns fler dagar. Ska även ringa de ni tipsat om.

tusen tack

Rita-S
0

önskar dig lycka till! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

TantAlma
0

Vänd dig till din husläkare för att få remiss till en smärtmottagning eller rematolog, för utredning av fibromyalgi.

Lycka till

Alma

Ebos
0

Hej Tizzan, du ska vända dig till Sveriges Fibromyalgiförbund, dom kan hjälpa dig och på deras hemsida så finns nästan alla föreningar länkade, om inte Lund eller din hemort skulle finnas med så hjälper dom dig.

Här är adressen http://www.fibromyalgi.se/nav4878

email sff@fibromyalgi.se,  fibromyalgiforbundet@fibromyalgi.se

Tel: Måndag - torsdag kl 9 - 16,  031-41 44 11

Förbundet ligger i Göteborg

Ebos

Ebos
0

Lycka till och hör av dig

simzonites
0

Vad det gäller reumatologmottagningen här i Kalmar så fick jag efter remiss från min vårdcentral svaret att de inte har resurser att ta emot fm-patienter de ska vända sig till vårdecentralerna. Jag har haft min diagnos sedan 1998 men flyttade hit till Kalmar 2005 och har sedan dess fått träffa flera olika läkare på vårdcentralen, jag skulle så gärna vilja ha en bättre läkarkontakt och slippa byta hela tiden, det är såååå jobbigt.
Att man sedan delas upp i två olika patienter, en för den psykiska biten och en för den fysiska gör ju inte situationen lättare….

/Lotta

Rita-S
0

Dom flesta reumatikerförbund har fixat nåt form för frynsegode för sina medlemmar, även fibropasienter faktisk. Tex här i ljusdal så har sjukhuset 2 dagar med 2 timmar där man kan simma i sjukbasänget i extra varmt vatten om man är medlem i reumatikerförbundet.. :)