Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3298 ggr
teddy98
0

Fibro och andra sjukdomar

Igår kände jag mig inte alls bra och kände att det skulle bli en dag
på soffan.
En granne kom in och när vi satt och pratade en stund så frågade hon
mig om jag hade feber eftersom ögonen var så blanka.
Det var väl inget jag trodde men tog tempen i alla fall. Jag hade 39.2.

När jag har varit på vårdcentralen och haft nya besvär så har fibro-
stämpeln i  pannan gjort att jag har alltid fått till svar att det är min
fibro som är orsaken till mina besvär. Jag blr så trött på att de verkar
tro att bara för att man har fibro så är man helt befriad från andra
sjukdomar.
Men tänk om man har något allvarligt då ? (det är inte så att jag går
och funderar).

Kan ni också uppleva att fibron tar all plats när det gäller andra
sjukdomar och att de gärna skyller på detta vid besvär ?

Ladydragon
0

har du några andra symptom än feber?

fortsätter febern så tycker jag defentivt att du ska söka läkare igen

angående om jag säger att jag har Fibro när jag söker läkare så nja det är rätt sällan och det beror ju på vad jag söker för 
sen har jag ju en fast läkare som jag nästan alltid för besöka och går inte det så blir det till någon annan och dom brukar kolla snabbt journalen för diagnoser mediciner m.m men gäller det inte Fibron så brukar vi aldrig prata om det

men när det gäller något akut som du har så brukar jag sällan rabbla diagnoser utan jag koncentrerar mig på symptomen jag har och som jag söker för

kan oxå tillägga att feberkänsla är rätt vanligt vid Fibro men feber är det inte

teddy98
0

Febern har gått ned nu till 38.5 och det känns mycket bättre
men har sovit som en björn i ide.
Min man har varit på vårdcentralen varje dag för omläggning av
ett sår så jag åkte väl på min feber där.

mongu
0

Eller så har du smittats när du varit ute på andra ställen. T.ex. varit och handlat. Det är inte större risk att få infektioner när man är på VC än på andra offentliga ställen.

Det är i början av hösten, skolorna har startat och det går oändligt mycket infektioner just nu. Oavsett om man har skolbarn så kan man ju knappast skydda som från allt för visst måste man handla, åka buss eller vad det nu är.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Fpsen
0

Det är lätt att läkare enbart fokuserar på den diagnos dom tror/vet att man har. Ofta när jag går till läkare så känner jag att det är mitt ansvar att se till att läkaren är på rätt väg och inte bara fokuserar på en teori. Jag har själv fibromyalgi och ulcerös kolit, jag vet det är ingen trevlig kombination men det får man leva med. Läkare är inte speciellt kunniga och jag brukar oftast kräva att få remiss till en expert istället.