Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 719 ggr
Kenzo
0

Hittade denna text stämmer på mig iallafall.

Allt fler blir diagnostiserade ÅNK

-åldersbetingad nedsättningar av korttidsminnet.

KÄNNER DU IGEN DIG?

Så här visar sej symtomen.

• Jag bestämmer mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag att posten i hallen.
  • Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.
  • Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.
  • Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna.
  • Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag börjat dricka från. Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta på juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.
  • Juicen håller på att bli varm och bör sättas i kylen.
  • På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.
  • Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.
  • Det är bäst att jag lägger dom på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.
  • Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. Då får plötsligt syn på fjärrkontrollen till tv:n. Nån har lagt den på köksbordet. I kväll när vi ska se på tv kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet.
  • Jag borde lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på bordet och går för att ta fram en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att komma på vad jag hade tänkt göra.
  • Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är fortfarande vissna, jag kan inte hitta en penna, jag kan inte hitta fjärrkontrollen till tv:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag inte en aning var jag har lagt mina bilnycklar.
  • Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG.

Är det någon mer det stämmer på?

Fiddeli
0

Japp…. det var ju som att läsa om sig själv, inte konstigt att man aldrig hinner med det man ska.

Hopi
0

Hahaha ja nog känner man igen sig allt! Tycker jag letar efter saker jämt o ständigt nu mera… hum.. Så himla jobbigt..

anki1
0

Ja, förutom att tvätta bilen stämmer det.

Här kommer en annan grej, som jag råkar ut för ofta:

Jag går till affären och handlar varor. Vid hemkomsten kommer jag på att jag glömt mjölken. Tillbaka till affären, Kommer på att jag kanske ska köpa pålägg när jag ändå är där, mjölken tar jag på väg till kassan. kommer på att jag kanske behöver lök och lite gurka kanske, hade jag spagetti hemma? bäst att köpa det, mjölken tar jag på väg till kassan. Men oj tvättmedlet är ju nästan slut. Mjölken tar jag på väg till kassan. Möter en bekant och hejar. går till kassan. Hemkommen. Men mjölken då? får gå tillbaks till affären för att köpa mjölk. Tre besök i affären för att köpa mjölk.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
0

En annan sak som jag råkar ut för:

Om jag står inför valet och kvalet inför 2 par skor eler 2 väskor, så kan jag ofta inte välja. utan det blir båda paren skor, eller båda väskorna.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk