Utredning
Nu har jag begärt en utredning på fibromyalgi. Har testat för reumatism men läkaren hittade inget trots en massa utredningar och sen har jag inte hört något mer om det. Trist att de bara slutar att höra av sig så där.
Men nu har jag bokat en tid för undersökning om jag kan ha FMS. Den 17:e september skall jag dit och förhoppningsvis får jag svar direkt för jag vill inte vänta längre med min smärta. Känner mig som en gammal tant speciellt när jag skall på bussen. Måste hålla i mig och "knuffa" upp mig.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *

Vem är det som slutar höra av sig? Är det vårdpersonal som lovat dig att höra av sig eller är det några svar på undersökningar du väntar på?
Som regel får man själv va aktiv och höra av sig för i dagens läge är det inte så vanligt att man automatiskt blir kallad för kontroll.
På VC här är det mer de som är kroniskt sjuka, t.ex. hjärtsjuka, diabetiker, äldre som har svårt att komma ihåg osv. Alla andra får själva hålla ordning på när det är dags för nästa besök för att t.ex. förnya sina recept eller kolla blodtryck osv.
Visar sen inte olika utredningar på att det är nåt allvarligt och man själv kanske inte har signalerat så kan omöjligt läkaren veta att man inte mår bra. Dom är ju inga tankeläsare
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hoppas att det går bra och att de på VC tar dina problem på allvar och så att du känner att de lyssnar 
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Lycka till! Jag ska till vc den 18:e för ny utredning då den idiotiska stafettläkaren bara gav mig muntlig diagnos. Han skrev aldrig in något innan han slutade och sen ville ingen ta i det utan en ny utredning… *suck* Dragit på det länge, men nu är det dags. Undrar om jag får en annan diagnos nu tro? 
#1 Det var reumaläkaren som inte hörde av sig. Blev skickad till fysio för bedömning av henne men hon hörde aldrig av sig efter besöket. Fick reda på svaret via hc-läkare flera månader efter. Tack. :-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *