Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1955 ggr
IaMiaMaria
0

Hoppas på hjälp

Idag ska jag till HC för min värk i kroppen, trötthet, yrsel mm mm. Var igår till min neurolog men han sa att det var inget neurologiskt och hade inte med min neurologiska sjukdom att göra, så han kunde inte hjälpa mig Rynkar på näsan så nu är hoppet hos HC. Hoppas bara jag får en läkare som är villig att lyssna och tar mina problem på allvar för det brukar vara lite dåligt med det tyvärr.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Fröken P]
0

vi håller tummar och tassar för dig här att du får rätt hjälp idag!

IaMiaMaria
0

Skulle inte ha hoppats! Gjorde inte ett dugg, lyssnade med halva örat och gick med på 25% sjukskrivning i en månad då jag sa nu att det inte funkar med att jobba 75 och jag ska börja med heltid nästa vecka. Fick till svar att 50% skulle bara göra mig sämre och att jag snart mår bättre!

Så så gick det med det. Ger nog upp nu.

//Maria

TjockaBerta
1

Då får vi hoppas att läkaren har rätt och att du snart blir bättre. Tungan ute

>>>Malum domesticum<<<

[Fröken P]
0

#2  så trist att du inte fick ett bra bemötande..

IaMiaMaria
1

Om två veckor har jag fått tid till sjukgymnasten iaf. Hon tyckte inte alls att det lät bra och att doktorn inte tagit några mera prover än sänka och Hb. Men det är ju toppen att jag får komma dit så pass snabbt och de kunde sen, om det behövdes hjälpa mig med kontakten med HC. Hoppas på det iaf Glad

//Maria

[Fröken P]
0

#5 *tummen upp* Glad

IaMiaMaria
0

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev och det har varit några turer sedan dess. Jag var till sjukgymnasten som tryckte och klämde och vred på hela mig, kom fram till att han tyckte att jag skulle åter HC för utredning för värken. Fick en månad senare en tid och då undersökte doktorn mig iaf samt tog en hel del prover. Fick idag svar på att alla dem var bra. Vid undersökningen så sa han att han trodde att värken berodde på att min smärtsignaler inte var som dem skulle. Då jag nu har pratat med han så frågade jag han om det var värk som vid fibromyalgi. Fick till svar att han inte ville kalla det jag hade för det men att det nog var samma problematik? Så hum, jo jag har nog fibromyalgi men de vill inte kalla det för det. Men det har ju egentligen ingen betydelse, för jag vet ju själv nu iaf att det inte är något allvarligare som RA eller någon muskelsjukdom det handlar om….

//Maria