Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 10499 ggr
Anneliv
17

Kramper i lårens insida

Jag har haft nu snart ett års tid denna besvär 4 gånger.

Smärtan är outhärdig och håller i sig upp till minuter. Jag försöker gå, men mest skriker jag, hjärtat pankar som om den skulle komma ut.

Mellan anfallen har jag känningar nästan dagligen och varje steg skall väljas med omsorg. Så fort jag rör mig snabbt och oplanerat så känns att den är på väg.

Ingen vet orsak.

Super Magnesium har jag nu ätit några dagar. Har sänkt cigg nivån till max 8 st per dag. Promenerar dagligen - har så gjort hela mitt  62 årige liv. Nu har jag varit tvungen att ta en timmars sömn under dagen under den senaste veckan. Och jag fattar nada vad är frågan om.

Det går inte att göra stretchningar överhuvudtaget för då startar krampen. Mycket svåra dagar.

Vet någon om det finns kramplösande läkemedel?

Rita-S
0

Kramplösande finns, men läkarna brukar vara lite tillbakahållna med att skriva ut det, det är ju inte ett medikament som kan lossna kramper i ett spesifikt punkt i kroppen om man tar det oralt utan det lossnar i hela kroppen, vid injektioner direkt i muskeln är det ju en annan femma..

Lyder jobbigt med kramp på innsidan av låren, är det endast där du får det? Har dom kollat om du kan få dina kramper pga du har gått på fel vis, snedbelastat i många år? Nu tänker jag på förslitningar i höfter, knän, vader, plattfot, andra saker? Min morfar fick kramper i sina vader, och hade stora problem med smärter i knäna, det visade sig komma från förslitningar i höfterna som gjorde att han gick fel.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Chestnut
0

Kroniskt kompartmentsyndrom (KKS) kanske?

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

Jag kom att tänka på Claucicatio Intermittens även kallad "Fönstertittarsjuka" med tanke på att du är rökare.

Har man ätt blodtryck i dina ben?

Odtas så brukar smärtan mer vara i vaderna vid denna åkomma men alla är ju olika.

/Maria