Attract motionsband
Någon som har detta motionsband, eller av något annat märke? är de något att ha?
skulle väl säga att dom inte är dumma alls, man kan prommenera, och i det tempo man vill, och direkt när kroppen säger till kan man stoppa, man behöver alltså inte oroa sig för "orkar jag ta mig hem?" utan kan stoppa promenaden direkt när man känner det börjar bli för mycket.
Jag har inget eget, men det var ju en av dom få saker jag klarade på gympan när jag hade träningskort där, åtminstonen en liten stund.
Skulle dock rekomendera att köpa bra skor att ha på sig, så man inte får problem pga fel skor :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har aldrig testat ett gåband, men det är ju bra som du säger,.det är bara att hoppa av om det tar emot, man behöver inte tänka på att man ska ta sig hem ;) Walkingskor är mina bästa vänner! :)
ända nackdel måste väl vara att dom tar litet plats, kostar litet pengar (promenera ute är platsfritt og gratis), och att det kan vara himla tråkigt. Fast det sista kan åtgärdas lätt med att man spaserar med en ljudbok eller framföre en film/tvserie man gillar :)
Såg ett erbjudande där man får två för en, så jag får väl försöka hitta någon som vill dela på köpet, eller så blir det blocket.:) Jag kan inte ta så långa promenader, men det vore bra med korta,.lite oftare.
då är en sådan som denna optimal om du frågar mig, synnerligen om du har råd att köpa en (eller du kan köpa båda och sälja på tradera sen? :) ) och har platsen :) Tråkigheten är ju lätt att åtgärda!
jag och min syster har gått ihop om ett köp (en var då), en rosa blev det!
plats har jag, jag stoppar in motionscykeln i garaget, har lite svårt att använda den pga nacken.
mm mitt problem med cyklar är lika :) Jag vill dock ha en riktig gammal damcykel, sådan man sitter upprätt med :) men motionscyklarna kommer inte i den utförelsen så…
ja, det är samma här, har svårt att cykla framåtböjd, ska helst sitta rak i ryggen. men det är jobbigt för knäna också att cykla ute, för motståndet..
blir jag riktig rik skal jag ha el-driven cykel! :D
^^