Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1616 ggr
[Fröken P]
0

OT: Muffins eller munkar?

är i valet och kvalet.. muffinsjärn eller munkjärn?

Jag bakar inte ofta, men det finns tillfällen då jag skulle behöva svänga ihop något snabbt, och nu vet jag inte vilken av dessa jag ska köpa.. det lutar åt muffins, men har ni några åsikter?

Rita-S
0

jag röstar på muffins! :D Kan varieras så mycket mer än munkarna :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Moa-]
0

Munkar är långt godare än muffins! =)

[Fröken P]
0

#1  jag tänker som du..

#2  ..och som du..

därför är jag så kluven! Cool

mongu
0

Muffins skulle jag satsa på helt klart.Mycket godare än munkar tycker jag. Men smaken är ju delad.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Fröken P]
0

det blev ett muffinsjärn Flört tänkte på att jag har lite bärbuskar på tomten, och det kan vara kul att experiementera lite.

tack för era svar! Glad

Jessica Holländare
0

Går att variera munkar med! Flört Men jag är mer för muffins så bra val! Skrattande

[Fröken P]
1

jag testade ett recept på chokladmuffins som medföljde, inte tokigt alls, men jag gräddade för kort tid, men det smakade gott ändå!

har varit till äggboden idag och köpt på mig ägg, så nu ska det bakas! har hittat recept med havregryn i, och sen ska jag köpa blockchoklad, mörk och vit och leka lite ikväll. Glad

Jessica Holländare
0

Kan inte vi få smaka lite?? *dregel*

[Fröken P]
1

Det blev inte mycket kvar efter provsmakningen *skäms*, men jag är väldigt nöjd med järnet! Väldigt behändigt att använda.. men nått klet vill jag inte ha ovanpå, kanske en liten gräddklick och några bär, sylt eller fruktbit.

TjockaBerta
0

Lite sent kanske men jag hade valt munkjärn.

Muffinsformar är billigt och finns i många olika material. Tror mina var gratis om man köpte ett visst kaffemärke, en gång i världen.

>>>Malum domesticum<<<

[Fröken P]
1

#10 Nu slipper jag köpa muffinsformar ;) Spar både pengar och på miljön!

TjockaBerta
0

Personligen tror jag att ett muffinsjärn har en betydligt större miljöpåverkan än de enstaka formar man köper tillverkade av returpapper har.

Järnet ska ju dessutom tas om hand efteråt och bidrar till sopberget.

Det var därför jag föreslog att använda muffinsformar så kan man köpa det man tror påverkar minst, beroende på hur ofta man bakar.

Förresten, vad kostade järnet? Hur många formar kan du köpa för det?

Dåligt för miljön och dyrt i inköp.

>>>Malum domesticum<<<

[Fröken P]
0

#12  det kostade hela 299 kr, så det är ingen större kostnad. muffinsformar är inte så billiga, men jag vet inte hur många jag får för den summan Glad dessutom slipper jag uppvärmning av ugnen, och disk av plåtar. så jag spar nog lite i elkostnad också skulle jag tro.

man kan använda formar i järnet men det gör jag inte för jag tycker att det är onödigt.

finns det formar av returpapper? det låter inget vidare tycker jag.. toapapper kan jag använda av returpapper, men inget som har med livsmedel att göra.

TjockaBerta
0

Grattis då till ett bra val

>>>Malum domesticum<<<

[Fröken P]
0

tycker du att det är ett bra val?