Trappa ner cymbaltan?
Ni som ätit Cymbalta, hur har ni trappat ner?
Jag klara inte av att äta dom, så efter 3-4 veckor på 60 mg, så sa läkaren på övp till mig att jag skulle börja med att trappa ut med att ta en tablett varannan dag några dagar och sen var tredje dag..men inte hur länge..var tredje dag!
Nu har jag en sådan ångest att jag blir rädd för mig själv..bara får gråtattacker, känner det som om jag vill ta livet av mig, känner mig värdelös som förälder..var ju på akutpsykavd när dom satte in Cymbaltan!
Dom trappa då ut cipralexen på 3 dagar, samtidigt som dom satte in 60 mg Cymbalta.
Varför dom inte satte in 30 mg till en början med är en gåta för mig..men ingen sa något om hur starka dom var.
Tycker att man sätter in något nytt lite försiktigt, speciellt när man är fruktansvärt medicinkänslig!
Är så trött just nu..gråten kommer i attacker samtidigt med en väldig ångest 
Carpe Diem….Fånga dagen

Har du börjat trappa ner tabletterna? Jag tycker du ska ta kontakt med den mottagning som du går på och höra hur länge du ska hålla på att ta tabletterna och om du inte ska ha nåt annat istället.
För vad jag förstår så byttes Cipralexen ut mot Cymbalta? Då kan det ju vara så att du behöver nån annan medicin.
Tycker du ska kontakta akutpsyk. om du känner att detta blir för mycket för dig. Du ska inte behöva känna dig så som du gör just nu.
Har du nån anhörig som du kan prata med, eller en kompis som du kan ta kontakt med? Tror du behöver prata med nån när det känns som värst.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Usch, vad otroligt jobbigt det där låter. Jag håller med mongu, kontakta någon så att du får hjälp med detta.
Jag äter 60 mg Cymbalta för smärtan sedan flera år. Jag vet att så fort det tar för många timmar innan jag tar tabletten så börjar värk och domningar i armar sätta in. Jag fasar också för att fasa ut dessa.
Stor kram, hoppas du får hjälp så att du inte behöver må sådär mer.

Jag ringde till Psyk och ville prata med den läkaren som jag hade när dom satte in Cymbaltan. Dom sa att hon skulle ringa upp mig idag, men kl är nu 14,32 och ingen har ringt än!!
Jag tog en cymbalta imorse och det har varit bättre med yrseln och stötarna i huvudet.
Men om nu inte läkaren ringer idag så får jag väl vänta till på måndag..suck..
Jag har iallfall folk omkring mig som jag kunna prata med, det är bara så svårt att prata med familjemedlemmarna..det är dom som inte klarar av att man drar sig undan och dom förstår inte att "ta över" ansvaret för mat odyl när jag mår så här..
Jag får väl fortsätta med cymbaltan i helgen, om nu läkaren inte ringer!! Fast jag mår väldigt dåligt..illamående, ont i kroppen, ont i huvudet och ingenting biter på det :(
Mongu: jag tror oxå att dom skulle ha satt in åtminstonde cipralexen tillbaka..utan något går inte!
Om bara läkaren kunde ringa!!!!
Carpe Diem….Fånga dagen

Hoppas att läkaren har ringt dig nu om inte och det blir för besvärligt i helgen ring då till akutpsyk. och prata med dom. Dom är till för att hjälpa dig.
Var rädd om dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Läkaren hörde aldrig av sig
Men det har känts lite bättre idag! Blev väl bättre när det kom in cymbalta i systemet igen, åtminstonde med yrseln och ångesten.
Men så hemskt det är när det blir så.."never ending story" känns det som!
Ja, jag ringer akutpsyk om det blir allt för jobbigt och pratar med dom då.
Tack för stöttning..ni är guld värda 
Kram på er!
Carpe Diem….Fånga dagen