Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1893 ggr
Bin555
0

Vad är vad?

Hej! Jag är helt ny här och med fibromyalgi. Min diagnos fick jag för bara någon vecka sedan och som ni förstår, är jag vilsen. Det stämmer dock bra på mig så det är inte det att jag ifrågasätter min diagnos. Jag reagerar på alla punkter som trycks på, smärtor i alla delar och som dessutom flyttar runt.

Men idag har jag en bra dag! Har bara rejält ont i ett knä. Varför jag började fundera. Hur vet man att det INTE är t ex minisken eller någon annan skada? Jag menar, risken för oss med fibro är väl att all smärta sorteras in under fibro? Eller?

En annan fråga, är det vanligt att man blir lite "fumlig"? Jag snavar och far i kring en del. Hör det till eller är det något annat?

Lika så har mitt minne blivit rejält sämre. Nu har förvisso någonslags stressyndrom pga av sömnstörningar så jag vet inte vad som orsakar vad.

Några idéer?

Jessica Holländare
0

Allt det du räknar upp hör till fibro, flummigheten, dåligt minne och smärtan självklart.

Jag kan faktiskt inte svara på din fråga om smärtan alltid räknas som fibro. I mitt fall har jag fått konstaterat av sjukgymnast att min ryggvärk är för sig, den hör inte till fibron. Hoppas att någon annan här inne har något bra svar.