Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter: hälsavälvaro
Läst 1072 ggr
[Fröken P]
0

aktiv i någon kyrka?

det har diskuterats svenska kyrkan och utträde ur svenska kyrkan i olika sajter, så nu är jag intresserad av vad ni här tycker i andra frågor Glad

nu undrar jag helt enkelt om ni har blivit/är hjälpta av att vara aktiva i någon kyrka, haft kontakt med någon kyrka mm, angående ert smärttillstånd och vad som nu kan höra till.

det finns ju så många andra kyrkor och samfund än svenska kyrkan, så det vore intressant att höra lite om det. på den lilla ort jag bor så finns baptistkyrkan med, och där verkar de ha lite mer skoj och aktiviteter, inte så stelt om jag får säga så Glad

Maria
0

Jag är ju medlem på denna sidan fastän jag inte har fibromyalgi men har haft annan värk i många år (huvudvärk)

Jag har fått hjälp vid ett tillfälle av Sahlgrenskas sjukhuskyrka och det var via avdelningen jag var på.

Helt fantastisk hjälp då jag fick komma på samtal 1 gång i veckan i ett halvår ungefär. Det var jag själv som avslutade det hela då jag tyckte att de var dags att gå vidare på egen hand.

Där vi bor så har kyrkan (Svenska Kyrkan) en hel del grupper och parsamtal, enskilda samtal, sorgebearbetning, yoga och liknande.

/Maria