Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1281 ggr
[Fröken P]
0

OT: Midsommarplaner?

det här är första året som jag inte riktigt ser fram emot midsommarafton. förr har man alltid haft planer, festat och gått/cyklat iväg till en festplats. i år har jag inte lust med något av det faktiskt. iom att jag har fått ställa in planer jag haft under hela vintern så gott som, så har jag kommit ifrån detta med partande och alkohol. det är skönt att bara vara de gånger man är smärtfri, eller nästintill. dessutom så blev jag liggande några dagar efter förra årets festande då jag cyklade 8 km under kvällen, dock inte i ett sträck, men det räckte.

så just nu tänker jag mig bara att kunna sitta ute i trädgården, eller ligga (ska nog köpa mig en tältsäng, den är min favorit på sommaren) och tycka synd om alla som är bakis dagen efter Flört

då det bara är jag och gubben hemma, så blir det inte mycket till mat heller, jag är inte förtjust i matjessill, så det blir nog en gratäng eller paj av något slag.

vad har du för midsommarplaner?

Tessen
0

Min mamma och hennes man åker iväg med husvagnen i en vecka över midsommar med deras vänner som alltid, min storebror och hans sambo firar nog med vänner och sambons familj som vanligt, min lillebror firar med sin fosterfamilj(jag skulle säkerligen få komma dit om jag ville för fostermamman är världens snällaste men det är en väldigt stor familj och mycket ljud vilket är uttröttande) och jag… ja jag firar sällan högtider alls. Åt lite middag hemma hos stallägaren där jag red förra sommaren men slutade rida där i vintras. Så jag vet inte, baka en god mini-sommartårta (har formar på 12cm i diameter till tårtbotten) laga någon mat orkar jag väl inte direkt, det blir nog samma som för er isf, en gratäng eller paj, sen om det är fint väder sitta i eftermiddagssolen på balkongen och njuta, är det dåligt väder och regn så har jag oftast ondare än vanligt så då blir det att kura ihop sig i stora tjocka kläder och kika ut på regnet och mysa med katten!

/T

hellah
0

Jag satsar på min hängmatta. En sån här www.maya.se  Jätteskön!

Tessen
0

#2 Den såg minst sagt härlig ut! Jag älskar verkligen hängmattor. Att ligga och gunga ute och bara njuta av sommaren! Så länge det blir sommarväder igen då (förutom svensk sommar med massa regn dvs).

/T

[Fröken P]
0

#2  en sån skulle jag få jätteont i ryggen av, men den ser skönt ut Flört

min dröm är dock att bo så att jag kan köpa mig en hammock, men en vacker dag så ska jag ha en!

hellah
0

#4 För mig är den hängmattan just bra för ryggen ;-) Olika är vi allihopa :-)

[Fröken P]
0

idag måste vi åka och handla hem lite mat, inte bara till midsommar, men nu har jag äntligen lyckats frosta av frysen, så nu måste den ju fyllas på! (tack och lov för avfrostningspåsar)

tänker inte äta midsommarmat idag, sill och gräddfil är inte speciellt gott, så det skippar vi i år. det blir något vanligt, kanske potatisgratäng eller nåt. inte heller blir det någon alkohol idag för mig, det är nog ca 15 år sen sist Flört har bara ingen lust. hoppas det är bra på tv:n ikväll, för jag misstänker att jag kommer att sitta hemma själv i kväll, medan den andre är ute och svirar Cool

köpte förresten min älskade solsäng igår, så den ska minsann testas idag!

Rita-S
0

Mina planer: Jobba :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida