Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 4341 ggr
[Fröken P]
2012-05-05 10:12
0

knäsmärta

Någon som har tips om smärtstillande för knäna? Jag har väldigt ont under knäskålarna.. Vill inte använda antiinflammatoriska medel dp jag har astma.

[Fröken P]
2012-05-05 11:21
0

jag använde en gel (receptfri) från apoteket, smärtstillande och kylande, men nästa gång jag använder den, då ska jag ha en påse på handen när jag smörjer, för handen känns som en isbit nu trots att jag tvättade händerna direkt efteråt. knäna känns iskalla, men svullna Obestämd

nettis64
2012-05-05 13:17
0

Jag vet att det ska finnas någon slags smärt o kylsalva som innehåller ingefära,men den finns  nog bara på hälsokosten.

Jag vet en väninna som använde den,hon kunde inte använda apotekets salvor,hon blev svullen.

Så testa den,ingefära ska för övrigt vara bra just mot fibromyalgi.

Önskar dig lycka till.Glad

Med kärlek....nettis64Glad

[Fröken P]
2012-05-05 13:20
0

Tack, jag brukar inte ha så här ont, men jag har väl varit lite för aktiv den senaste veckan, tog en tramadol och två panodil, så jag hoppas det lindrar. ska kolla runt lite på nätet vad hälsokosten kan ha för preparat. Glad

[Fröken P]
2012-06-15 21:36
0

jag var knäsmärtfri ett bra tag, men nu har det börjat igen.. jag kopplar dock ihop det med att jag suttit för långa stunder utan paus (både på jobb och hemma) och det är ju inte bra. hemma har jag ett litet databord som jag inte kan ändra höjd på, så jag ska åka till ikea någon dag nästa vecka och köpa ett litet bord med ställbara ben. eftersom jag är kort i rocken, så sitter jag ofta tokigt var jag än sätter mig, man dinglar med benen, saknar bra fotstöd. det är jobbigt när det värker i knän, och det blir "sockerdricka" i fötterna, så jag får stå här vid laptopen ett tag framöver, åtminstone tills jag får min "padda"..  ska till doktorn på tisdag, ska ta upp detta då, har ju även beställt Linnex, ska testa det, innan läkemedel, jag tycker att jag använder såna så det räcker ändå Obestämd

Ladydragon
2012-06-16 11:00
0

du kan ju även prova med att använda pall eller liknande när du sitter

själv använder jag varianten låda som egentligen ska vara leksaksförvaring Obestämd

jag fick ett skrivbord som jag använder som datorbord och insåg snabbt att jag måste ha en pall gick in i sonens rum och hittade lämplig låda…

[Fröken P]
2012-06-16 11:02
0

jag har en pall som fotstöd, men det hjälper inte. jag måste nog sitta så att jag har fötterna i golvet istället.