Arbetsterapeut
har någon av er fibrisar fått någon som helst hjälp av en arbetsterapeut? hur får man kontakt med en sådan?

Har inte fått någon hjälp. Har ingen aning hur man får kontakt med en sådan.
Träffade en när jag var på utredning från FK. Hon var mycket bra. Men sen händer det inget mera. Ingen bryr sig om utvärderingen och ingen följer upp det eller hjälper tillmed hjälpmedel.
Inget resultat med andra ord. Men en ordentligt genomförd utvärdering av min arbetsförmåga.
>>>Malum domesticum<<<
men det var väl bra med en utvärdering av arbetsförmågan? det har jag efterlyst i några år, men den handläggare jag hade på fk förut, sa att inte fk gjorde sånt. men jag tror att det är på gång snart på ett eller annat sätt då jag har stora problem att klara av mitt jobb, även de superenklaste arbetsuppgifterna. jag välkomnar det iaf.
nu är jag helt ot 

Den arbetsterapeut man träffar vid utredningar tar nog inte ansvar för att man får hem eventuella hjälpmedel utan man får själv ta kontakt med arbetsterapeuten.
Man kan söka arbetsterapeut via sin VC. Det brukar finnas sjukgymnast och arbetsterapeut som jobbar nära VC.
Det är heller inget remisstvång för att få komma intill.
Själv har jag fått duschpall, griptång och en höj och sänkbar arbetsstol.
Nu har jag ju besvär med knä och rygg förutom fibron så det är väl en kombination som gett mig just de här hjälpmedlen. Men så är det ju att dom utgår efter behovet hos personen som är framför dom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
ska faktiskt slå en pling till sjukgymnasterna på min nya vårdcentral och prata in ett meddelande, tack för svar!

OT Jo FK gör visst utredningar. Jag fick också svaret att de inte gör några utredningar av min handläggare och några månader senare skickade hon mig på utredning.
Vad jag menar med att ingen bryr sig om vad utredningen visar var att den utredningen aldrig kommit till användning. Först sa handläggaren att "visserligen visar utredningen att du inte har någon arbetsförmåga men jag kan göra min egen bedömning". Hon menade att jag hade arbetsförmåga och skulle arbetsträna trots deras egen utrendning.
Sen skulle jag söka om sjukersättnign och hänvisa till utredningen men då sa nästa handläggare att jag först måste gå ALI och sen ansöka om sjukersättnign. Då gjorde jag så. Sen ansökte jag om sjukersättning men då var utredningen för gammal för att vägas in. Ett år drygt.
Fk har skickat mig på tre utredningar och 1 arbetsträning och ALI. Samtliga har visat att jag saknar arbetsförmåga. Senaste beskedet från FK var att jag kan arbeta heltid.
Jag tror inte att någon på FK någonsin läst utredningarna över huvud taget.
För vart steg jag går igenom förlorar jag mer och mer inkomst.
>>>Malum domesticum<<<
#2 okej, får se hur det blir med min nya handläggare, jag hoppas att det blir av iaf.
har också ringt till sjukgymnasten och fått en tid för nybesök. ska bli intressant att se hur det går, nu har jag ju fått diagnoser som jag inte hade i höstas då jag var hos sg sist och blev "remitterad" till bk-träning. vilken jag förresten aldrig tänker gå igenom en gång till..
ska även ta upp detta med hjälpmedel hos sg, det har aldrig varit tal om det tidigare, men det kanske är lättare nu när jag har fått diagnoser, vi får se.