Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3870 ggr
[Fröken P]
1

Magbesvär

Har använt Tramadol idag och det har gått jättebra! Har inte varit så här smärtfri på länge. Men.. Magen blir kaputt, och nu undrar jag vad man kan göra åt det? Har Omeprazol hemma, fick det för länge sen för magen då jag skulle äta antiinflammatoriskt, (men klarade inte det för astman), så man kanske skulle testa det? Kom gärna med tips! Fibrer samt inolaxol går bort.

JohannaEkroth
0

samarin, eller bikarbonat för att skydda magslemhinnan.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Fröken P]
0

Jag blir alltså gasig och lös i magen. Trots järnintag ;) Men fungerar inte omeprazol tror du? Tänkte eftersom jag har såna hemma så slipper jag köpa annat, snål som jag är ;)

JohannaEkroth
0

Jo de ska man ta i samband med sådana tabletter.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Fröken P]
0

Då ska jag testa det från i morgon, tack snälla du!

Ladydragon
0

Nja Omeprazol skyddar om man tar Antiinflammatoriska mediciner

Tramadol är inte en sådan medicin

har du gaser och diarré så är mitt råd att du köper Minifom och Imodium på Apoteket

du kan även prova Proviva fruktdryck som finns i affären det brukar lugna ner magen

[Fröken P]
0

Dimor har jag hemma, kanske ska testa det då, det vet jag iaf hur det fungerar ;)

Rita-S
0

Gammalt husråd är att riva potatis, eller skära i små bitar, lägga i kallt vatten och låta vattnet stå över natten innan man dricker av detta vattnet. Skall hjälpa mot verk och gaser. Mamma använder detta husrådet om hon har småstrulig mage.

Annars är proviva bra tycker jag.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Fröken P]
0

idag har det varit lugnt faktiskt så jag avvaktar, annars blir det dimor. har kollat omeprazol och det är inte de besvären jag har som de hjälper mot.

[Fröken P]
0

Tog två Imodium på fm och magen har varit bättre idag, så jag fortsätter med tramadolen. Skönt att kunna få en bra smärtlindring, men jag har dragit ner på kaffedrickandet då jag tycker mig märka att koffeinet påverkar. Behöver inte vata så, men en skillnad är det iaf ;)