Kaffe och mediciner..
jag brukar ta mig en mugg kaffe på morgonen, efter att jag sköljt ner mina morgonmediciner med vatten. citodon brukar jag ta på morgonen, men idag tog jag en tramadol 50mg och två alvedon. utan kaffe efteråt, det blev frukost för en gångs skull före kaffe. jag märkte en stor skillnad, jag har inte blivit "speedad" av tramadolen som jag brukar bli. kan det vara kaffet som varit boven förut? har bara tagit tramadol på morgonen, och aldrig utan kaffet tidigare. smärtan är borta och jag känner mig piggare, men inte speedad.
jag har bara använt tramadol på helgerna vid behov då det är lite jobbigt att känna sig hög på jobbet, så jag hoppas att jag hittat "felet"
hur är det för er andra, tycker ni att kaffe eller annat förstärker effekten av er medicin? jo, jag kan ju säga att det är samma sak med Rinexin, där undviker jag kaffet.

Jag har också Tramadol och har inte märkt att kaffe förstärker effekten. Kan säkert va olika från person till person.
Måste va obehagligt när man märker det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
ja, jag blir liksom inte hög, men jag känner mig piggare, att jag "måste" göra saker, städa osv. både bra och dåligt alltså
tar jag två tramadol vilket jag testat någon gång, då känns det inte alls bra.
idag har det gått bra som sagt och det vore ju bra om jag skulle kunna variera smärtstillande.
tramadolen fungerar bra, men magen surar som bara den.. ska det vara så här så får jag använda dem på helgerna bara 
förresten vad gäller rinexinet så står det i fass:
Rinexin kan förstärka koffeinets effekter och biverkningar. Detta bör beaktas vid intag av koffeinhaltiga drycker, till exempel kaffe och te.
det var inte undra på att jag fick "mundiarré" då jag använde det under en period, och kunde inte förstå varför