Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1966 ggr
Carlo
2012-06-08 11:35
0

Healing

Hej allihopa!

Min mamma har fibromyalgi och hon går till sjukgymnasten och till sån där varm vattenbassäng.

Nu är jag väldigt intresserad av healing och tänkte fråga er om ni har någon erfarenhet av healing, alltså om ni har fått behandling och hur ni har upplevt det samt om ni har blivit "bättre" Glad

Tacksam för svar Glad

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Rita-S
2012-06-08 11:56
1

jag har provat tre olika healers. Ingen av dom har kommit åt min fibrovärk mer än för någon dag eller så,  men en av dom tog bort seninflammation i ryggen på mig i alla fall, och alla kunde komma åt muskelspänningar och muskelknuter med sina händer i alla fall. Jag brukar dock må mycket bättre psykisk efter en healingseans vilket jag anser guld värd bara det ensam. Jag tror anledningen är all den energi jag mottar från den som healer, viljan att hjälpa, önskat att hjälpa och inte minst: Att personen lyssnar och tar mig på allvar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Fröken P]
2012-06-08 12:14
0

har du varit inne på healing.ifokus ?

personligen har jag aldrig haft med healing att göra och det beror på att jag inte tror på det. men säger inte att det inte fungerar på andra.

Carlo
2012-06-08 12:41
0

#2 Ja det har jag, jag är inne där väldigt ofta. Men jag var mer ute efter vilka erfarenheter NI har av healing.

#1 Tack för att du delade med dig Rita-S GladOskyldig

Hälsningar,
Carlo

[Fröken P]
2012-06-08 12:41
0

#3  okej.

Jessica Holländare
2012-06-09 21:41
0

Jag har fått healing en gång, dock inte mot fibrosmärtan utan för min låga energinivå. Det var superskönt och gjorde väldigt stor nytta i flera veckor faktiskt. Glad

Carlo
2012-06-09 22:24
0

#5 Oj vad skönt det låter. Skrattande Letar efter en reikihealer här i Gbg fast hittar bara reikikliniker i Borås Obestämd

Hälsningar,
Carlo

Tessen
2012-06-09 23:19
0

Jag tror det hjälper vissa för att man vill att det ska hjälpa, inget annat. Tror man tillräckligt mycket att man kommer må bättre så gör man oftast det till viss del. Placebo-effekt helt enkelt.

/T

Jessica Holländare
2012-06-10 05:55
2

Healing handlar om energier ju. Allt här i världen innehåller energier. Ändras dom blir man påverkad. Kan vara både negativt och positivt…

Tessen
2012-06-10 10:18
1

Ja det är klart hela världen innehåller olika energier, är man förbannad har man en energi, är man glad har man en annan. Men jag tror inte på healing för det!

/T

crikarlshamn
2012-06-10 12:11
0

Healing hjälper mig, bàde att prakticera pà andra och pà mig själv.

Att göra healing är att be om den läkande energin fràn universum sà det är inte jag som ger den läkande energin, jag är bara kanalen för energin.

Intressanta experiment gällande healing har gjorts pà plantor:

The Bean Experiment - Universal Healing Group

universalhealinggroup.org/the-bean-experiment/4537190269Cached You +1'd this publicly. Undo The object of this experiment was to determine beyond doubt, when growing broad in a positive way of just one seed by offering healing/positive thoughts to that seed. No 5 was removed to another room and given 10 - 15 minutes of healing.

I ljus,