Att leva med fibromyalgi
**
Till alla friska som ej förstår eller till er friska som vill förstå hur det är att leva
med fibomyalgi föreslår jag att ni går till jobbet med…..
En begynnande förkylning.
Lite små feber.
Dov huvudvärk eller lite dov tandvärk.
Malande mensvärk, eller känningar åt gallan.
5 till 10 småstenar i skorna.
Tag med en gummiklubba eller liknande och slå med jämna mellanrum lite varstans på kroppen.
Tag en dos med Bricanyl så att hjärtat börjar hoppa så smått.
Drick ett rogivande te så att du har svårt att hålla dig vaken.
Ät en hel påse katrinplommon.
Tag en lång bit tejp och sätt den längs med ryggraden, så att det känns spänt och stelt när du böjer dig.
Spola händerna i kallt vatten, känn smärtan och stelheten.
Tag lite hudlotion i ögat så att synen blir lite dimmig.
Det och lite till är vardagsplågor.
Utöver det här finns det sämre dagar då får man multiplicera detta med ett lämpligt tal. En liten fråga - Hur många av er orkade med de
första timmarna ?
första dagen ?
veckan ?
månaden ?
året ?
åren?
Till er/oss som vet. Stryk över det som inte passar in på dig. Fyll i det som stämmer in på dig på de tomma raderna.
Kopiera gärna och ta med ett ex till närstående, släkt, arbetskamrater, läkare, FK handläggare m fl….
**

Men oj vad BRA!!!! Det är ju på pricken rätt!!! Kan inte göra annat än skratta!!! Vem har skrivit den här jättebra texten?? Är det du själv, jisu? *klappar-händerna* Det är super-superBRA!!!!! ;)
Var bara tvungen att skriva ut det!!! hehe.
Jo håller med, det är värkligen en tankeställare!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Ja jätte bra!!
MVH Isnornin
Hej jisu! Jag är en av dem som kan säga att jag "haft" fibromyalgi, och jag känner definitivt igen mig. Jag vet att jag beskrev det så här en gång för en nyfiken person:
Har du blivit rejält misshandlad nån gång? Tänk dig hur du skulle känna dig några dagar senare, när du just orkar kravla ur sängen igen … Fast varje dag.
Jag har haft turen att bli mycket, mycket bättre, från totalt vrak med sjukpension hängande över mig för 5 år sedan till att visserligen ha ont och ha synrubbningar, men ändå kunna leva, jobba och utöva idrott.
Jag vill råda alla som har diagnosen fibromyalgi att lära sig mer om candida, för att se om det kan stämma in. För mig har anti-candidabehandling, med naturmedel och diet, gjort underverk med fibromyalgiproblemen. Jag säger inte att det hjälper alla, men ta en titt!
värd tiden att kolla upp ja, Gronstedt, det håller jag med om! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jättebra text! Bra att ha till hands så kanske det kan få nån människa att förstå hur man har det. Jag har ju min whiplash också o det är den som eg ger mig störst problem. Men inte blir det lättare av att ha ont lite överallt också o inte "bara" nacken.