Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2784 ggr
iaberg
2012-06-08 16:23
0

Ständig värk

Blir snart galen av min ständiga värk. Opererades för diskbråck i Januari 2007. Domningar och stickningar kom tillbaka genast efter operationen i benet. Jag blev tillsagd att banta ner mig och det började jag att göra i september 2010. I takt med att kilona rasade och jag rörde mig mer regel bundet med träning och promenader desto värre blev problemen i min rygg igen och benet blev outhärdligt.Jag lyckades att bli av med 30 kilo men pga min orörlighet så har jag lagt på mig 10 kilo igen. Jag har sprungit hos min husläkare för att få hjälp sen december 2010 och nu har han försökt remtitera mig till ortopeden och dom i sin tur skickar tillbaka till remissen till min husläkare som tyckte att han skulle förtsätta att utreda mig, men det tyckte inte han utan skickade tillbaka remissen och där är jag nu. Till saken hör att jag har börjat tappa saker framförallt på morgonen om jag ska lyfta något precis när jag vaknat. Sen har jag fått en enorm värk i armar och händer och ibland har jag svårt att stänga hånderna. Smärtan i armarna kommer och går Vad jag är orolig för nu är att jag har fått fibromylagi. Att ta upp detta för läkaren känns jobbigt eftersom jag känner mig som en riktig gnällspik som bara hittar på. Jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb och den sista tiden har jag haft svårt att arbeta då min rygg protesterar genom att låsa sig. Vad jag nu undrar är om någon känner igen sig skulle vara tacksam om ni kunde berätta om era erfarenheter eller ge mig något råd hur jag ska göra.

mongu
2012-06-08 21:01
0

Går man länge med smärta så är risken stor för att få fibro "på köpet" tyvärr. Hoppas du ska kunna få hjälp med din rygg. Tycker det är konstigt att inte den klinik där du behandlades vill kolla din rygg igen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!