Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 4910 ggr
[Fröken P]
0

Ont av kläder?

vissa klädesplagg kan jag inte ha på mig, sömmarna gör mig öm i huden, speciellt på underkroppen. har jag tajta tröjor så får jag ont i höger arm mellan axel och armbåge.

får du besvär av kläder?

Tessen
0

Precis när jag fick Fibro-diagnosen så hade jag väldigt ont av kläder och även beröring på överkroppen. Det försvann efter några dagar men har kommit tillbaks några ggr men inte riktigt så starkt och brännande, men en bh som inte sitter rätt kan göra väldigt ont. Likadant vissa ridbyxor när jag rider gör att jag får ont.

/T

[Fröken P]
1

jag har bl.a. ett par mjukisbyxor där linningen gör ont, samt sömmarna på benen. ändå så är det pösiga byxor, men jag kan inte använda dem. bh kan göra riktigt ont ibland, då får jag byta till en annan direkt, ju mer slitna de är desto skönare är de, men de lyfter inte så bra då och jag har inte samma stöd. förhoppningsvis så får jag en bröstförminskning gjord så småningom.

hm, kom på nu att jag ska leta runt på nätet efter en bra sittkudde, börjar få ont i rumpen när jag sitter för länge på datastolen Flört

Tessen
0

Ja en del mjukisbyxor känns det nästan som att vissa sömmar är vassa eller river och trycker i huden. Jo Bh-ar som är välanvända är ju oftast skönare. Jag var inne på en underklädes butik och hon kunde se vilken storlek jag hade genom tjock luvtröja och tog fram en svart, fransk designad BH. Det var den absolut skönaste BH jag testat men 619kr =/ Det är mer än man har råd med när man är hemma sjuk. Jag är glad att jag har A/B-kupa för det tar inte så på ryggen och axlarna. Så hoppas att du får din bröstförminskning för det skulle nog underlätta en del!

Haha ja det kan vara bra att ha, jag har en laptop som håller mig sällskap i sängen eller i en sackosäck framför tv'n ^^

/T

Rita-S
0

en annan har FF kupa. Och 85 cm runt. Jag har inget val annat än att köpa 99 kr bygellösa BH på ica eller sådan då jag inte har råd med att köpa sköna BHar som passar bra. Dom kostar mellan 600 och 1000 spenn för mig i min storlek, eller dom finns inte alls..

Jag får mycket ont av en BH som inte passar bra. Även bygellösa BHar. Byxlinning och stora knappar, skarp och sådan kan jag inte heller ha. Det blir ömt överallt där det trycker..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Fröken P]
0

#4  byglar kunde jag ha när jag hade mindre storlek, men nu skär de bara in i armarna, så jag får också ha mjukisbehåar, och det känns inte alltid så fräscht.. jag har bh:ar som passar bra, jag får bra stöd, men ibland så gör det bara så ont i huden.

Tessen
0

Om man inte kan ha bygel i BH'n för att det gör ont så tycker jag att träningsbh'ar är ett bra alternativ som ofta ger bra stöd. Jag brukar använda min när jag blir sådär öm. Visst dom sitter åt under brösten, men det är inga byglar eller sömmar där utan det är ganska mjukt så det gör inte alls lika ont på mig iaf.

/T

mongu
0

Tyvärr så kostar bh mycket om man ska hitta nån som sitter perfekt.  Har själv vid några tillfällen köpt i en specialbutik. Helt underbara att ha på men priset är inte lika underbart.

Till min lycka har jag hittat bh som passar på ett postorderföretag. Kostade inte alls så mycket och är lika skön så jag tänker fortsätta skicka efter därifrån.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Fröken P]
0

#6  de sitter för tajt. mina bästa bh:ar är uttöjda i axelbanden och sitter löst Skäms under brösten gör det inget om det är tajt, det är runt ryggen och axlarna som det är värst.

Tessen
0

#8 Ja det är klart, har man större bröst så är det ju just axlarna och ryggen som tar stryk. Hoppas att du får hjälp och får en bröstförminskning så att problemen förhoppningsvis minskar dom också.

/T

[Fröken P]
0

#9  ja tack, jag skulle ha fått det gjort 2009, men fick kalla fötter pga ärrbildning, men nu struntar jag i vilket..

Tessen
0

#10 Jag förstår dig. Hellre lite ärr än en jäkla massa smärta som man delvis kan bli av med!

/T

[Fröken P]
0

det blir nog inte lite ärr, det blir säkert tjocka fula ärr, då jag får keloid. det har jag på flera andra ärr som jag inte kan dölja på sommaren. men hellre det än att ha det på detta viset.

Tessen
0

Okej va jobbigt ): Du har inte testat att få kortisonsprutor för att minska ärrvävnaden? En tjej jag kände som skar sig själv sönder och samman efter att hennes pappa låg hemma döende i hjärncancer och även dog hemma, hon ångrade att hon hade skurit sig på låren för ärren blev mycket större och utbuktande där än på armarna så hon fick kortisoninjektioner, dock gav dom henne för mycket så hon fick gropar in i låren där ärren var så man får väl vara lite försiktig.

Men det kanske kan vara värt att ta upp med läkaren om du har stora ärr som du stör dig på?

/T

[Fröken P]
0

#13  nej det har aldrig varit på tal. nu är jag så van med de ärr jag har, de har blivit en del av mig så jag joxar inte med dem något nu Glad

Tessen
0

#14 Okej, det är ju bra att du inte stör dig på dom längre :)

/T

[Fröken P]
0

#15  man vänjer sig, man är så illa tvungen Flört har varit på plastiken, men gör de om ärren, så kan det bli ännu värre då jag har dålig ärrbildning, så det får vara.