Naturläkemedel.
Har någon testat djävulsklo (Helaflex heter det på apoteket) mot t ex ryggvärk eller ledvärk?
Det är tydligen en av dom få naturläkemedel som är bevisat fungerande och är traditionellt använt för att lindra smärta och stelhet vid lätt ledförslitning(men används också vid rygg- och ledsmärta utan förslitningar)
Man ska ta två 2st per dag och en paket med 50 kapslar kostar 199kr. Effekten kommer tydligen inte direkt untan gradvis under en månad.
Frågan är om det skulle vara värt att prova i 2 månader? Sensavalen kommer ju ändå inte börja hjälpa något mot smärtan(om den öht kommer hjälpa mig) på 4 - 6 månader.
Om någon skulle vara intresserad av att läsa bipackssedeln så finns den här.
/T
nej jag har inte testat naturläkemedel någon gång, och kommer nog inte att göra det heller. är lite försiktig med sånt, då jag har en viss allergi. ska jag vara ärlig så har jag inga positiva åsikter eller erfarenheter av alternativ medicin.
om du börjar med detta, så får du allt berätta hur det går för dig 
Jadå, jag ska fundera på att testa det och ev prata med dom inne på apoteket och se vad dom säger :)
Sen om jag testar det så talar jag självklart om ifall det funkar och ev biverkningar. 
/T
Prata även med din läkare innan du blandar naturläkemedel och vanliga då alla inte går så bra ihop.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#3 bra att du tog upp det! 
#3 Ja det är sant. Dock står det om Djävulsklo att det inte finns dokumenterat något om hur det verkar ihop med andra mediciner. Men kan ju fråga läkaren och på apoteket för säkerhets skull.
/T
Det brukar stå i mediciners bipacksedlar om man ska undvika vissa naturläkemedel. så det är bäst att fråga någon ändå. på någon medicin jag har så ska man undvika johannesört bl.a. även om det inte är något dokumenterat så kan det ju vara så att annan medicin inte passar ihop.
Sant, men Johannesört ska man i stort sett inte använda ihop med några andra läkemedel. Men jag ska fråga för säkerhets skull, får dock inte alla mina mediciner från en och samma läkare utan av tre olika. Men får kolla upp det. Kan ju kolla bipackssedlarna innan jag ringer någon av läkarna.
/T
Okej, jag har noll koll på naturläkemedel ;) Kommer bara ihåg att jag läst det någonstans, och har för mig att det även finns i djurfoder.
Johannesört ska man inte ta ihop med någon form av psykofarmaka. Tryptizol, Sensaval och liknande är ju psykofarmaka. Sen så finns det massa andra mediciner man inte får ta det ihop med.
Om det finns i djurfoder vet jag inte, inte i min katts mat iaf. Eftersom det är antidepressivt så förstår jag inte vad det skulle ha i djurfoder att göra.
/T
Det heter säkert något annat, det i djurfoder.. Johannesbröd? Jag måste googla.. ;)