MR
Jag är grymt nervös, jag ska på MR röntgen den 19 och jag har grym klaustrofobi….hur ska jag klara av detta ?
Jag var också nervös när jag skulle på det då jag inte heller klarar trånga utrymme. Vet inte om det är klaustrofobi jag har men jag kan få panik. Jag blundade hela tiden (hade jag tittat hade jag helt klart fått panik) o jag hade möjlighet att meddela dom direkt om det blev obehagligt så de kunde dra ut mig. Så det gick bra.
Tala om för dom innan att du har klaustrofobi. Kan man inte få lugnande? Jag menar, om man får panik annars är det ju bättre att få lugnande så allt går bra. Det kommer säkert gå bra! Lycka till!
MR, menar du magnetröntgen? Jag var på magnetröntgen förra våren och hade med mig maken som var med och stöttade. Det gick jättebra trots att det var väldigt obehagligt.
Har du någon som kan följa med dig kanske?

Du har hela tiden med dig ett larm så direkt du känner att du inte pallar så är det bara att larma och dom tar ut dig. Slut ögonen innan du skjuts in i tunneln. Det finns fläktar och lampor där inne så det känns inte instängt. Även fast man har ögonen stängda så ser man att det är ljust och det fläktar behagligt. Jag har gjort MRT 7 ggr nu och var grymt nervös första gången eftersom jag har en släng av klaustrofobi.

#3 Oj 7 gånger, hur kan det komma sig ?

#4 Ryggoperationer…. Först när dom kollade vad som var fel, sedan innan operationerna och sedan efter för att kolla att allt vart rätt..
ja det e obehagligt, har gjort 3 st, pga min migrän, och jag räknar inne ihuvet typ hela tiden, brukar säga att denna gången kör vi 4 minuter, då räknar jag till typ 240 då e man så koncentrerad på det att man "glömmer" lite att det e inlåst, sen finns det 2 olika, en "vanlig" magnetröntgen och en större, den låter som en bilmaskin hela tiden så man får ha öronproppar, då kan man lyssna på det jäkla ljudet istället;)
hoppas det går bra, dom brukar vara väldigt förstående med att det e obehagligt också
och man har mikrofon och larmknapp där inne hela tiden