Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 2314 ggr
[Fröken P]
0

halsont

när jag blir förkyld så känner jag mig tjock i halsen, har lite svårt att svälja, som om halsmusklerna svullnar. lite svårt att förklara Glad

någon som känner detsamma? när jag böjer mig ner så känns det ännu värre. har varit förkyld några dagar nu, har ju astma och allergi med naturligvis, och får alltid denna tjockhetskänsla med hosta och slem i ett stadie.

någon som begriper vad jag menar? vet inte om detta kan ha med fibro att göra, just denna svullnadskänsla. har inga som helst problem att äta eller dricka, det känns bara tjockt. det har varit så här i många år när jag varit förkyld, kom bara på tanken nu att fråga om fler har samma problem.

[Fröken P]
0

har läst lite om sväljsvårigheter, och det passar in ganska bra, så det är väl något sånt skulle jag tro. ska ta upp det med reumatologen när jag kommer dit. det tar liksom stopp i strupen ibland. sen verkar det bero på hur mycket jag pratar (en hel del) och sen har det varit mycket ventilation på i bilen de senaste dagarna. kanske en förklaring, men jag ska fråga de lärda Flört

Jessica Holländare
0

Jag skulle nog relatera det till din astma. Är man redan känslig i lungorna/andningsvägarna sätter sig ju förkylningen där. Men lika bra att fråga de lärda. Glad Krya på dig!

[Fröken P]
0

Ja, jag sätter det också i astma och förkylning, men det är intressant att höra om andra får likadant. Tack,.jag är bättre, men det känne av det på kvällarna ibland, det är väl pollen och annat elände som ställer till det ;)