Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 2403 ggr
IaMiaMaria
0

Besvärande värk!

Hej!

Jag har ingen fibromyalgidiagnos men har det riktigt jobbigt med min värk i kroppen! Och behöver få skriva av mig lite då det verkligen börjar bli frustrerande!

Jag har talat med en läkare om det en gång, men kände att hon inte var så intresserad av att lyssna på det. Hon tog ett crp prov för att utesluta rematisk sjukdom och eftersom det provet var okej så var det inte mer med det tyckte hon. Men jag har nästan så länge jag vet alltid haft ont någonstans men sedan ungefär i januari så är värken konstant! Känns som växtvärk i ben och armar, molande. Samt att mina leder är stela och värker. Bara ev en promenad eller att städa hemma så får jag rejält ont. Att ha sex är riktigt smärtsamt då både höfter och knän stelnar till och smärtar, ett otrevligt bekymmer som jag inte riktigt vet vem jag ska vända mig till. En sjukgymnast?

Jag har även IBS samt problem med huvudvärk då jag har för högt tryck i ryggmärgsvätskan.

Min mamma fick som svar ev en läkare då hon sökte för sin värk att fibromyalgi inte finns. Så jag vet inte om det är någon ide att söka för det heller, då de förmodligen inte kan göra något åt smärtan om det nu är FM.

Nu blev detta ganska långt, men jag är trött på detta nu!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Fröken P]
0

byt läkare eller vårdinstans. ibland får man gå till flera olika läkare för att man ska få en bra kommunikation och en grundlig undersökning. gå även till en sjukgymnast, ibland så får man en bra sådan. för min del så har sjukgymnastbesöken inte varit av nytta för min fibro, de lyssnade liksom inte när jag nämnde det.

mickro
0

byt läkare!

Jag fick gå till många läkare innan det var någon som trodde mig. sen fick jag jätte bra hjälp. fick remiss till smärtklinik och har börjat på vattengymnastik nu. Och går till sjukgymnasten varannan vecka.

[Fröken P]
0

det här med smärtklinik är tydligen väldigt olika, jag har fått avlag på två remisser, min fibro skulle skötas av vårdcentralen.

oskartoller
0

#3 Så är det här med att smärtmottagningen inte tar emot om man "bara" har fibro.

IaMiaMaria
0

Tänkte ta upp det med min neurolog nästa gång jag prata med han. Har har ju hand om min huvudvärk så jag har inte riktigt vela ta upp att jag har ont överallt också, så därför tog jag det med HC doktorn men det blev ju inge bra. Kanske får bättre respons från min andra doktor. Men man vet ju inte. Inte så kul att bli klassad hypkondriker heller, lite det jag är rädd för =(

Men idag, dagen efter att jag har jobbat samt att det är skitväder ute så har jag rejält ont i både huvud och kropp =(

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.