Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3899 ggr
[Lillfjanten]
1

ont efter vårdbesök?

var ju hos läkaren igår och det blev ju en grundlig undersökning, och det känns minsann av idag.. hur är det för er andra, blir ni också mörbultade efter vårdbesök när de klämt och känt överallt? det är jättebra att de gör det, det är inte det, men man blir ju helt slut i flera dagar sen..

kajsa-kavat
0

Ja det där känner jag igen, tror nog att det är så för de flesta.

Malinsson
0

Jodå, visst har det hänt. Inte numera men i början när olika undersökningar osv hände. Fast när jag väl kom till Smärtkliniken var de så pass varsamma som de kunde vara, upplevde jag.

Yrlan
0

hej nej det kände jag faktiskt inte alls vad konstigt. Men hon tog mycket försiktigt i för sig. hälsn yrlan

TjockaBerta
0

Ja obland. När de ska se om man har fibromyalgi eller inte. Jösses vad de kan klämma på knäna ibland.

Annars brukar det gå bra hos en vanlig läkare som vill se vad man har för rörlighet osv.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

#4  ja, det är just vid undersökningar som jag har besvär många dagar efterår. denna gång kollades även överrörligheten och det knakar fortfarande i mina leder efter det :) och dessutom när nacken kollas, då får jag inte besvär just vid undersökningen men strax efter och sen några dagar till.. (knäna, på insidan.. ajaj.. )

Mamma1975
0

Hur går den grundliga undersökningen till ? Undrar eftersom jag ska göra den ! Livrädd =(

Bettan <:3)~

[Lillfjanten]
0

#6  för mig är grundlig när de trycker på alla punkter som kan tänkas göra ont.. samt att man får vrida på nacken, armar, ben, göra små övningar mm. det är urjobbigt tycker jag, men så nödvändigt. blir fortfarande smått förvånad över vilken smärta jag får på många ställen. sen hur andra gör grundliga undersökningar, det törs jag inte svara på, men det går bra ska du se, var glad över att de kollar upp dig! Lycka till!

Esteri
0

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se

romraf
0

DEN som inte har Fibromyalgi kan inte förstå att det gör ONT. Ibland med att bara klämma lite lätt och ta på en, samt att trycka på alla hemska punkter. Ett problem med oss är ju att hjärnan inte stänger av "ont" utan signalerar vidare att det gör ont. Hos friska gör det ont ett litet tag och går över.

Värken kan till och från sätta sig utanpå kroppen i skinnet (känns det som ) och då blir jag käslig att ta på.

Jag förstår att du har ont, kanske du var i en sån fas.

Alla är vi olika o i olika faser i sjukdomen, och alla UPPLEVER smärta olika.

Romraf

"ingen fråga är för dum för att ställas"

Painkiller74
0

Var hos läkaren idag och gick igenom en " grundlig" undersökning, jag säger bara: aj som fanken, va jag har ont nu… Men han är bra min läkare å säger hela tiden att han INTE tar i speciellt hårt, nähä, men idag kändes det som om han skulle borra in sina fingrar i skulder bladet på mig… Jag skrek å sa att han minsann fick sluta.. Jag trodde jag skulle dö.. Så japp, här e en som får ordentligt ont efter ett sånt läkar besök. // Mia

flisen78
0

Hej.. jo det hänt. jag går några gånger i månaden till läkaren bla tar blodtryck. och satan vad ont gjorde för 2 veckor sen efter dom gjorde det. i över en vecka gick jag med världens smärta i armen:(

[Fröken P]
0

jag hinner inte säga aj, jag liksom bara sjunker ihop av smärtan vid tryck, så det är svårt att fejka. min nya läkare trodde nog inte att jag hade så ont förrän hen började undersökningen. idag måste jag åka till jysk och köpa en ny, mjukare kudde, har så ont i nacken. var hos tandläkaren igår och låg i stolen ca en timme, och det känns minsann idag.

(är ts)

Malinsson
0

Det där med att sjunka undan känner jag igen. När jag gick på Smärtklinik gjordes det en undersökning med mätinstrument och jag skulle säga till när det gjorde ont. Det gick inte, jag hann inte, jag sjönk undan. Att säga aj kom liksom efteråt.

[Fröken P]
0

man tappar nästan andan, när det gör så ont, och jag blir lika förvånad varje gång över att jag är så öm på vissa punkter. nästa vecka så är det dags att åka till läkaren igen för förlängning av sjukintyg, jag hoppas att jag slipper samma grundliga undersökning, det har ju liksom inte ändrats på några veckor..