Sämre av B12-injektioner?
Jag har svår fibro och har nyligen provat B12-injektioner. Men jag får hemsk huvudvärk och ännu värre smärta i muskler och leder efteråt. Upplever också ökad trötthet i kombinationen med spändhet, så mycket obehaglig utmattning. Är det någon som upplevt samma? Trodde man skulle få mer energi och mindre ont.
Hej, nej tvärtom för min del! Jag fick Perneciös Anemi samtidigt som IBS mage och Fibromyalgi när jag var 20-21 år, nu e jag 36. Samtliga B12 injektioner har varit psykiskt stressande så att tex jag sover sämre natten innan för att jag vet att jag måste gå iväg och få spruta som jag hatar , verkligen spruträdd! Fortfarande! Men jag återfår minnet, lite bättre koncentration, den dagliga kroniska huvudvärken blir lite mindre och sprids ut till mer sällan. Du spänner dig tror jag, även om mitt senaste stick kom på en nerv och ha bultat av värk så fort den delen nuddas i tre dygn nu , men jag vet att det går över inom 3 dagar Max. Har svår muskel, led och nerv smärta. Ogillar att behöva be om att få sprutan, d ger ångest både innan och efter, men vad menar du med provat? Ska du ha underhålls dos? Är du gravid eller vegetarian? Jag är Vego.