Ny här! *hälsar*
Hej!
Jag halkade in på den här sidan av en slump och gick genast med. Så jag tänker presentera mig lite för er…
Jag är alltså då en kvinna/tjej/brutta… you name it… som har haft diagnosen Fibro sedan -01, då jag "gick i väggen" och blev långtidssjukskriven i 3 år. Det första året var så illa så jag hade stora problem att överhuvudtaget hålla mig på benen.
Sen fick jag inte vara sjukskriven längre, och jag ville inte heller, så jag jobbade hårt för att komma tillbaka till yrkeslivet igen. Det gick vägen, av nån outgrundlig anledning, och jag har lyckats hålla mig uppe… även om det är en daglig kamp mot smärtorna.
I dagsläget lever jag i Västerås, där jag arbetar som CNC- operatör… svarvare. Ett för tungt yrke med den sjukdomen? Både ja och nej. Det är inte ett statiskt arbete även om det är tungt. Men jag har i grunden väldigt starka muskler och behöver använda dem för att må lite bättre.
Men på min första dag på min nuvarande arbetsplats, i början på juli förra året, så råkade jag ut för en halkolycka och bröt vänster handled och slog höger axel ur led. Det krävdes en operation för handleden. Efter två månaders sjukskrivning så började jag jobba igen. Jag är fortfarande inte fullt återställd, kanske bara till 80 %.
Men jag har märkt att fibrovärken har blivit mycket värre nu. Det ligger inte så långt ifrån den värk jag hade när fibron bröt ut på allvar. Och det har dragit ner mig ganska ordentligt mentalt. Andra symtom har också blivit värre… som min koncentration, minnet, tröttheten, depression osv. Ja, ni vet vad jag menar.
Jag inser att jag behöver input och pepp från andra som förstår och går igenom samma sak, och jag hoppas att jag kan hitta det här. Och jag är lika villig att ge samma tillbaka!!
Väl mött!
marly68
~ aldrig mer Lagom
välkommen hit skall du vara :) du kommer hitta många här som mår som du, även som arbetar trots sin fibro. Jag är en av dom. Välkommen igen!