Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter: vårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 2409 ggr
TjockaBerta
0

Arbetsträna-rena snurren

Med de nya reglerna omfattas jag plötsligt av samma regler som en som t ex brutit benet och ska rehabiliteras.

Jag har varit sjuk sedan 2003 men sen var jag varit frisk i 90 dagar och hade ALI och därefter blev jag sjukskriven. Nu har jag gått så många dagar med sjukpenning att jag ska arbetsträna.

Om jag fattat rätt så samarbetar FK med AF. Det känns konstigt eftersom jag nyss gått ALI och AF bedömde att jag inte kunde delta i någon aktivitet hos dem över huvud taget.

Jag överklagar just nu avslaget på min ansökan om sjukersättning och samma handläggare ska se till så jag kommer ut på arbetsträning för att jag haft sjukpenning i ett visst antal dagar.

De har liksom klassat om folk så att de som tidigare varit långtidssjuka numera är nyinsjuknade och då behöver man plötsligt inte lika stora resurser för att kunna komma tillbaka.

Hos FK har jag bara varit sjuk sedan 1 oktober och då kan det ju inte vara så svårt att rehabilitera mig, eller hur?

>>>Malum domesticum<<<

marly68
0

Att riskera att hamna i den där cirkusen skrämmer mig.

Det var inte lika illa med dessa regler när jag var sjukskriven för tio år sen pga fibron… men jag fick inte nån större hjälp med rehabilitering då heller… utan jag fick ta mig tillbaka själv.

Idag känner jag att jag egentligen skulle behöva vara deltidssjukskriven, men eftersom det är som det är med FK och alla dess regler hit och dit så orkar jag inte försöka få det till stånd utan knegar på och hoppas på det bästa.

Jag hoppas det löser sig till det bästa för dig och att du får nån hjälp i nåt hörn i alla fall!!!

marly68
~ aldrig mer Lagom

TjockaBerta
0

Tack

>>>Malum domesticum<<<