Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2031 ggr
lella71
2012-03-20 14:22
0

Diagnos??

Hej!

Skulle vilja ha lite tips om vart man kan vända sig om man som jag bor i södra Sverige (Kronobergs län) och vill ha en utredning om jag har fibro eller ej. Har nu efter snart 3 år tröttnat på att ej få någon hjälp av min allmänläkare mer än piller/sjukintyg. Alla tips välkomna!! Tack på förhand! Lella

kajsa-kavat
2012-03-27 16:24
0

Be om en remiss till Smärtkliniken eller Ortopeden. Jag vet att många får sina diagnoser på Smärtkliniken, själv fick jag den på Ortopeden.

Lycka till !

[Lillfjanten]
2012-03-27 16:39
0

vad får du för diagnos på sjukintyget då?

adolfsson
2012-03-27 18:04
0

Jag har inga bra upplevelser från smärtkliniken. Den läkaren gjorde inte ens en undersökning utan tittade i min journal och bildade sin uppfattning om mig och min värk på det, vilket i sin tur gjorde att jag blev av med min sjukersättning, eller delvis därför. I dag har jag diagnosen fibro, fick tag i en bra läkare via fibroförbundet, så ett tips är att kolla deras hemsida. Lycka till!

TjockaBerta
2012-03-28 11:24
0

Att få en diagnos behöver inte betyda att du får mera hjälp för det . Jag tror det är viktigare att träffa rätt läkare.

Jag fick diagnos för sex år sedan och så mycket hjälp som du får, får inte jag.

SJukintyg får jag men inga piller.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
2012-03-28 13:12
0

anledningen till att jag undrade vilken diagnos du får på sjukintyget idag är att fibro inte är det bästa att bli sjukskriven för. i regel så blir de sjukintygen inte godkända, inte som huvuddiagnos iaf.