Stel i ringfingret
Hejsan.
Jag har börjat fundera på varför jag har börjat få stelt i speciellt i lederna på mitt vänstra ringfinger, främst när jag har den länge i stillhet (under natten, när man sitter och inte rör på handen på länge)?
Är det fibron månne, eller kan det vara axlarna,/nacke/skulderblad som är spända och i kläm? Kan det vara att jag börjat göra axel-övningar med käpp?
Är det andra som lider av liknande?
Jag fick min fibro diagnos för cirka 2 år sen nu. Har inte haft nån kontakt med läkare efter detta, enbart per telefon för min medicinering. Nu funderar jag om jag skulle behöva det… Skrämmer mig lite det här iom. stelheten är ny.

Har du nån ring där?
Jag har fått nåt konstigt i fingret efter nya ringen jag har, har funderat på om den har nåt jag är allergisk emot men den är av guld. Har haft en annan guldring på fingret i 12 år och aldrig haft nåt problem???
när jag har som mest ont i axeln, då påverkas även ring- och långfingret. så visst kan det komma från axeln.
#1-2 Tack för era svar!
Jag har haft en ring där, tappade bort ringen för två månader sen. Dessuotm är det inte längre bara ringfingret, utan även de två andra fingrarna bredvid…
Hej!
Jag är stel i alla fingrar och när jag böjer dem så knäpper det precis som om jag snäpper loss nåt som sitter i vägen i alla fingerlederna. Ibland får jag jätteont i fingerlederna särskilt vid väderomslag.
Vaknar flera ggr varje natt och måste böja fingrarna för att de låser sig…..
När jag frågade en läkare fick jag svaret att det var nog fibron…
Tröttsamt med alla konstigheter i kroppen, blir så lätt att skylla på fibron också. Fast oftast är det kanske den som spökar 
Hoppas det inte blir värre för dig Helene.
Anette