Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3560 ggr
lilli-l
2012-03-01 01:00
0

Blodtrycksfall..hjälp!

Jag har under en tid haft värre med smärtorna och det är nästan så det blir överjävligt, speciellt i nacken.

För ett par dagar sen skulle jag påbörja en ny medicin, Abilify, och jag tog en tablett..den slog ut mig totalt!

Jag var helt borta i huvudet och mådde så illa så jag trodde att nu spyr jag.

Jag låg hela dagen och så fort jag rörde mig så kändes det som om jag ville kräkas! Usch, vilken hemsk medicin..aldrig mer!

Nästa morgon (tog ingen mer) när jag steg upp, så efter ett tag fick jag världens blodtrycksfall, kändes som om jag skulle svimma.

Jag var tvungen att lägga mig på soffan, då kändes det bättre. Men ett småillamående har hållit i sig hela tiden, samt en jobbig yrsel och världens smärta i nacken, som nu resulterar i att jag inte kan sova..knappt sitta, ligga, vara överhuvudtaget Gråter

Jag ringde övp och sköterska tog ett blodtryck på mig och det var som jag befarat..lågt! 104/65

Hon konsulterade deras läkare, som sa att jag skulle dricka mycket, dricka kaffe och äta lakrits, för att få upp trycket.

Men jag undrar vad i hela friden var det som hände egentligen, när trycket föll i ett blodtrycksfall och sen inte kom upp tillbaka? helt plötsligt?

Kan en enda tablett ställa till någonting sånt? och hålla i sig i flera dagar?

Skumt Obestämd

Inte undra på man blir fundersam!

Blir det inte bättre med detta illamående och yrsel imorgon, ja då ringer jag vårdcentralen..så här går inte!

Fast jag ligger i sängen så är jag så yr i huvudet och mår illa, så jag kan inte ens läsa eller sova!

Åhh, så drygt! och denna förbenade smärta som ingen smärtstillande medicin går på just för tillfället, inte ens oxycontin!

Då är det illa.

Carpe Diem….Fånga dagen

Rita-S
2012-03-01 06:52
0

tog du den medicinen på fastande mage eller åt du innan? Jag får samma reaktion som det där på citodon om jag tar den på fastande mage exempelvis. Dock inte blodtrycksfallet dagen efter.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lilli-l
2012-03-01 10:24
0

Ja, jag tror att jag tog den på fastande mage.

Sen åt jag ju ingenting på nästan hela dagenObestämd

och nu vågar jag defenitivt inte ta den mer..Usch!

Synd, för jag tror den skulle vara bra för mina tics och för adhd:n. Men det får väl räcka med cipralexen. Huvudsaken man inte är nere i det bottensvarta hålet.

Man blir ju bara så rädd när man aldrig upplevt dess like förut!

är fortfarande snurrig men nacken är liiite bättre, och idag ska jag till sjukgymnasten Glad så det känns gött.

För nu värker ryggen och ischias som tokigt istället! Hua mig.

Carpe Diem….Fånga dagen