Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2635 ggr
anet65
2012-02-19 10:41
0

arbete!

Hej!

Funderar över hur många som jobbar trots sin fibro och hur mycket och med vad? Jag försöker arbeta halvtid i en liten butik men fixar inte ens det, blir så stressad av att inte orka sånt som jag verkligen vill. Arbetade tidigare som lärare men det är  helt kört då min hjärna tycks gå på halv fart, samt att kroppen inte orkar stå, gå eller sitta långa perioder…..Försöker hålla igång genom att ta hand om mina hundar, kör hundspann när jag orkar. Utan min man skulle jag aldrig kunna ha fyra hundar.

Anklagar ofta mig själv för att ha blivit lat o bekväm…hur har ni andra det? Känner ni igen Er? Anette

[Lillfjanten]
2012-02-19 11:11
0

hej!

jag jobbar inte trots min fibro utan för att fk tvingar mig :) jobbar med lättare förpackning, halvtid, men är sjukskriven halvtid så jag jobbar bara 10 tim vecka nu, men ska försöka öka på tiden succesivt. var tidigare sjukskriven 13 månader, men sen var jag tvungen att jobba mina fyra timmar per dag, det gick ju inte så bra.. hade de varit smarta så hade jag fått mjukstarta.. nu går jag på bk-träning och ska som sagt försöka öka arbetstiden om någon månad. men jag måste träna mina muskler, då de är svaga nu. och det måste bli lätträning från början.

äter du någon medicin som hjälper mot värken? har du kontakt med läkare? du kanske skulle behöva träffa en sjukgymnast?

jag anklagar inte mig själv, visst, känner mig lat ibland, men det har jag rätt att göra tänker jag :) jag tar ofta ut mig då jag väl gör något, och då har jag rätt att bara slappa med mina tv-serier :)

hoppas det ordnar sig för dig.

crikarlshamn
2012-02-19 11:35
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Anette,

Jag har jobbat ett femtontal àr med att förstà och att bli bättre fràn min fibromyalgi.

Det har varit mycket frànvaro fràn mina arbeten.

Men i dag är jag näst intill symptomfri.

Det som hjälpt mig är:

Dàligt fungerande tarmar kommer med tyroid difficient och inflammerar tarmen.  Fràn detta hittade jag min väg.

Märkte att jag màdde bättre när jag ätit Sushi och Indisk mat = bàda antiinflammatoriska och tarmreglerande.  Ingefäran med sushin och kummin frön som man svalde efter màltiden. Började äta dessa samt omega 3 och började med cascara sagrada baserade kapslar 3-4 gg/vecka.

Vi har tyroid problem i familjen sà jag googlade (fibroyalgia thyroid) en dag spontant för att se om det fanns en relation. Och det finns det!

Jag började med en 7 dagars rening utav tarmen:
http://www.vitabase.com/supplements/digestive-health/colon-health-natural-laxatives/7daycolon.aspx

Tar regelbundet:
http://www.vitabase.com/supplements/digestive-health/colon-health-natural-laxatives/cape-aloe.aspx

Dessa är de minst kostsamma samt effektiva jag hittat men det finns nog mer att hitta.

Ingefära är min bästa medicin - se gärna min profil för recept.

Och… släng lat-hets skuld känslan i sjön Flört

Jessica Holländare
2012-02-19 22:16
0

Jag jobbar som sjuksköterska. Natt på en rehabavdelning. Jobbar 73%, vilket är det vanligaste när man jobbar natt. Fungerar toppen då jag känner mig mer vaken på natten. Smärtan blir ju varken värre eller bättre om jag jobbar eller är hemma, så skit samma liksom.. Men jag har inte så ont som många av er här har..

Kram och kämpa på alla!!

Malinsson
2012-02-25 09:09
0

Jag arbetar heltid. Det är kämpigt emellanåt men det går. Det tog ett bra tag innan jag kom upp i heltid igen. Jag har inte heller det lika jobbigt som många andra. Tyvärr tycks det som om den ena efter den andra nya diagnosen kommer så sakteligen. Vi får se hur länge allt funkar.