Så trött, så orolig..
Jag tror jag blir tokig på alla nya saker som poppar upp i kroppen!
Jag har haft hemskat jobbigt med ryggen ett långt tag nu, och det har varit jättedrygt åt vänster höft. Så jag var till läkaren och hon spruta in kortison i höftleden. Men smärtan sitter ännu kvar, men den är liiite bättre i just höften..men i hela ländryggen värker det och ner i vänster ben.
Och inne i vä skinka! det känns som om jag är svullen och stel i ländryggen.
Och så har det för en månad sen ungefär, börjat att knaka i ryggraden så hemskt när jag rör mig.
Och det är i hela ryggen, längs ryggraden som det knakar och knäpper!
Det är så pass mycket så att jag känner mig riktigt orolig.
Nu ska jag till läkaren och röntga ryggen i morgon, för sist jag röntgade år 2007, då visade det sig att en disk var på väg att ja, vet inte riktigt hur läkaren sa, men att den tydligen var på väg att bli "dålig" och att just dom här symptomen jag berättade om nu, det var precis som kopplat till den disken!
Någon annan som har dessa knakningar och knäppningar i ryggen?
Som vet varför det blir så?
Carpe Diem….Fånga dagen
jag har periodisk stelhet i leden så det knakar och knäpper, men inga diskar är "trasiga" på mig, jag har röntgat fler gånger varav två av gångerna var runt en period där det knäpper och knakar som tusan i hela kroppen i principen. Dom hittar inget fel som syns iaf.
Dock kunde inte min läkare svara riktig på varför det blir så på mig.
Min fysioterapeut sa till mig att det är nog musklerna som "låser ledet" litegrann, han brukade knäppa loss mig litegrann och öppna låsningarna då han även hade utbildning som kiropraktor. Det är inte så ofta jag får perioder som detta, det är oftast när temperaturen rasar typ 10 grader i taget eller mer (på vintern) för min del iaf…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Vad jobbigt det låter. Hoppas att de kan hjälpa dig med ryggen! Kram

Tack Jessica
Det hoppas verkligen jag med!
Rita, det kanske är det som jag har..nu har ju temperaturen hoppat jojjo en längre tid och det märks ju på smärtan i kroppen!
Hur kom du i kontakt med en fysioterapeut? Hur hittar man en sån?
Carpe Diem….Fånga dagen
jag fick remis från min läkare i Norge, så du kan väl få remis du med
ellers kan man skriva en egen, men man brukar väl få en tid snabbare via läkare

Ok, Tack! Jag ska prata med min läkare om det. Jag tror att det skulle vara bra och få träffa någon sådan som kan sin sak 
Carpe Diem….Fånga dagen
ja det vore inte fel att prova tycker jag :) Det finns dom som mår fruktansvärt efter besök hos fysioterapeut så du vet, men om du har samtal med h*n innan och förklarar hur din fibro är och vad du brukar reagera på borde denna kunde ta hänsyn till det. Min gjorde iaf det!

Rita fysioterapeut är väl detsamma som sjukgymnast eller har jag fel?
I så fall så behövs ingen remiss utan man kan ringa dit direkt och få en tid. Det brukar finnas i samband med vårdcentralerna och en del har t.o.m. öppen mottagning vissa tider då man bara kan gå dit och få träffa sjukgymnasten direkt.
Min kropp knakar och knäpper och brakar den med. Vet inte vad det kommer sig. Vet att jag har nedsjunkna diskar på några nivåer i ryggen och artros i smålederna.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jo det kanske det är, jag vet faktisk inte :) Det heter fysioterapeut i Norge iaf, allt jag vet!

Nu har jag varit och fått en tid till sjukgymnastiken iallafall! Och så får jag väl se vad röntgenplåtarna visar.
Skönt att höra att det är flera som har detta knakande i ryggen och kroppen. Kanske man blir överrörlig när man har fibro?
Jag har då aldrig haft så mycket knakande i ryggen som jag har nu! Men det är väl bara att avvakta svar.
Igår var vi och hämtade en liten shettisvalack som är 23 år och han är så gullig och lugn, så det blir nog bra för mig att ha och åka rockard efter!
Hade vi inte tagit honom så hade han gått på slakt..så nu är det den 4:e hästen jag räddar undan slakt! Så det var nog någon mening att han skulle komma till oss
Han är pigg och frisk och har använts på ridlekis, så han är en riktig liten guldklimp!
En liten glädjespridare mitt i allt elände och en trevlig kompis till stora hästarna!
Carpe Diem….Fånga dagen
inte nödvändigvis så att man blir överrörlig av fibro, men man kan vara överrörlig och få diagnos fibro, fråga bara Chestnut om det!

Ok. Tusen tack Rita, för all hjälp och tack för att ni alla finns här allihop!
Carpe Diem….Fånga dagen
faktisk händer det rätt ofta att överrörlighet mistas för fibro, man delar ofta mycket av dom samma symptomen.
Jag är överrörlig med fibro:(
Man föds överrörlig, inget man blir senare. Viktigt att man inte strechar och tränar i ytterlägena.
Mina kotor i nacke och bröstrygg är värst. Tur att naprapater finns.
Jag mådde skitbra när jag var sövd förra veckan för då hade alla kotor hamnat rätt:)
Knäppningar och knakningar är ofta ledband och senor som låter.