Sömnbesvär
Har du någon medicin eller något knep för att få en bra sömn? Fick Propavan utskrivet idag, då Zolpidem inte funkar riktigt.. Har testat Atarax, men då blir jag så tung i huvudet dagen efter.

Nej inga knep.
Jag ligger vaken 3-4 timmar varje natt. Propavan har jag provat. Om jag minns rätt fick jag 25 mg tabletter. De delade jag i tre delar för att inte bli seg nästa dag.
Det är ingen mening att sova på natten om man går i dimma hela näst dag, tycker jag.
>>>Malum domesticum<<<
#1 jag har förstått att många upplever att de blir tunga i huvudet och trötta dagen efter, jag ska testa dem någon helg, vet inte hur tabletterna ser ut, om man kan dela på dem.. om det finns en skåra menar jag. för jag testar alltid nya mediciner försiktigt. på helgerna är jag inte i behov av sömntabletter på samma vis som vardagar, för då måste jag få sova för att kunna orka med jobbet. men om propavan gör mig helseg, då kan jag ju inte köra till jobbet..
Det går att dela dom.. Jag har Tryptizol till natten, men vet inte om de funkar då jag alltid sovit bra periodvis så kan det ju innebära att jag har en sån period nu… Äter dom i alla fall så får vi se…

Jo men mitt problem var att jag inte klarade av en halv utan måste dela 25 mg på tre delar.
>>>Malum domesticum<<<
Jag tänkte snarare som svar till #2 som frågade om de gick att dela.. Sorry om jag var otydlig..

Så klart. Jag såg bara mitt eget problem. Visst går de att dela.
Det var jag som missuppfattade.
>>>Malum domesticum<<<
Käkar Tryptizol sedan nån månad tillbaks. Åt Atarax innan eller ibland Propavan i sällsynta fall. Tycker sömnen som helhet är bättre nu, får ibland hjälpa till med en Atarax.
Jag fick ingen värkan av propavan trots maxdosen, bara borta i skallen dagen efter.
Gubben sov som en stock på halv dos.
provar tryptizol nu men är trött hela förmiddagen. Annars sover jag nog lite bättre, testade för många år sen också men då hade jag ingen hjälp av dom.
Jag har kommit på att det enda som funkar för mej är att sova i omgångar. Så jag sover ca 2-3 ggr/dygn istället för som vanliga människor som sover en gång på natten, det funkar inte för mej. Kan inte ligga ner för länge i taget. Och att bara ligga och vrida sej i sängen tycker jag känns meningslöst. Så det här är vad som funkar bäst för mej.
Sen har jag när värken är riktigt hemsk och jag knappt inte sovit nåt på 2-3 dygn, en väldigt effektiv sömntablett som heter flunitrazepam (hette tidigare rohypnol). Men dom är väldigt beroendeframkallande så jag försöker undvika det.
Det bästa är att fundera ut vad som passar för just dej! Strunta i hur andra (friska?) människor lever och sköter sina liv och känn efter vad du behöver.
www.garnmanisgnagare.se - <<< Uppfödning av kaniner och marsvin. >>>
#10 det där med att sova i omgångar skulle jag också praktisera om jag vore hemma på heltid. på helgerna blir det 2-3 gånger om dygnet. det är skönt med en vila då och då, och den behöver inte vara en timme ens för att kunna ladda batterierna.
Jo det är fördelen med att vara sjukpensionär…
Och det är väl den enda?
Jag brukar skoja ibland och säga: Att bli sjukpensionär är inget värt att satsa på. Visserligen är det väldigt bra arbetstider, men det är fruktansvärt dåligt betalt! 
www.garnmanisgnagare.se - <<< Uppfödning av kaniner och marsvin. >>>
#12 för min del skulle jag må som en prinsessa om jag vore hemma på heltid. fysiskt åtminstone. skulle dock sakna det sociala.