Någon som varit hos Hannu Timonen?
Jag har läst flera artiklar om Hannu Timonen och att han kan hjälpa fibromyalgipatienter bli friska. Är det någon här på forumet som fått behandling av honom? Det låter nästan för bra för att vara sant när jag läser att man kan bli helt frisk efter 4-5 behandlingar. Kanske finns det redan skrivet om honom här, men jag har inte hittat dit…tipsa mig i så fall!
jag har forskat mycket på detta med Hannu Timonen faktisk.
Jag har kommit fram til en konklution runt detta:
Hannu själv anser att många (noter: Många, inte alla) har fibromyalgi pga ledden har stelnat och avfall, toxiner och skit samlar upp sig i muskulaturen och igjen framkallar värk, altså fibromyalgi.
För dessa några kan han då bota fibromyalgien vid att lossna leden helt änkelt. Så för vissa är det faktisk så änkelt.
Inte alla har fibro av samma orsak får man notera sig.
jag läste även om detta med socker, hur det kan förgifta kroppen, jag har skrivit artikler om detta här inne "kan socker va gift för kroppen" under artikler, del ett och två. Läs gjärna dom.
när man kombinerar infoet om pyrjuvic acid med det Hannu har som teori, så får man att sockerfritt kotshåll kanske inte hadde så mycket med hysteri att gjöra ;)
Jag kör iaf sockerfritt nu själv.
Vi har även en som är medlem här inne som har fått behandlingar av Hannu, dock är hon kanskje inte så aktiv.
Men hon berättade iaf att hon blev mycket bättre, och håller det lilla som fanns kvar i chack med övelser han har lärt henne.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag får tillägga att jag hadde några tråder med info om Hannu Timonen, men tyvärr försvann alla mina tråder i förbindelse med en större bugg i iFokus för en tid tilbaks :/
Jag kör oxå sockerfritt sedan över 1 år. (jag som varit helt "sockertokig") Och det är inget problem längre. Svårare är att gå vidare med att bli av med kolhydratrna, men jag jobbar på det. Ändrar lite i taget, vilket ökar chansen att jag ska lyckas och inte falla av på vägen. Ja ni förstår det där med att bli som "lyrisk" över nåt och gå ut stenhårt, för att efter en tid åka i botten och lägga av. Det hände den tjej som fick in mig på kolhydraterna. Hon finns inte med längre. Hon har fibro med.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
urinsyran hopar sig i bindväven och den kan manipuleras bort..Det är bra att ta en sked kalk i ljummet vatten / dag för den neutraliserar syran i kroppen..har hjälpt mig…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hej proosit!
Jag har tyvärr inte sett ditt inlägg föränn nu. Jag har varit hos Hannu Timonen sommaren -06 och fick då sammanlagt 6 behandlingar. Jag blev helt smärtfri efter behandlingarna och har fortfarande inte fått tillbaka några symptom. Jag var sjukskriven innan det och arbetar för fullt idag. Kan verkligen rekommendera Hannus behandling. Det finns ingen liknande i Sverige som jag har hittat.

Hej,
har Hannu någon hemsida eller länk var man kan läsa om allt detta och ev komma i kontakt med honom?
Jag skal hitta hemsidan.
Alla mina trådar om vad jag forskat fram försvann i en iFokus crash.. :/ Vi lyckades bärga artiklerna, men inte trådarna…

Tack så jätte mycket Rita!
Det var så lite så Pirjoh! :)
Vill du även ha tillträde till privat sajt så du kan posta (och läsa/besvara) i sluten grupp?

Ja tack, jätte gärna! 
Fixat :)

Tack!
Hur funkar den ?
Du skall nu se en forumsgrupp som heter "privata hörnan" märkat i rött på forumsgrupper. När du nu stryker "skriv" skall du även få möligheten att posta trådar i "privata hörnan"
Enbart medlemmar som är reggat med rättigheter till denna gruppen kan då läsa, skriva och upprätta medelande i denna grupp, så att om du vill dela av dig med lite mer privata saker sånn "oss fibriser i mellan" utan att övriga medlemmar på iFokus kan läsa så är det här du postar detta :)

Tack så mycket! Nu ser jag den! :)
Jag har nu varit på 4 behandlingar. 26 o 27/1, 30 o 31/1-2012
När jag läser om vad andra har skrivit blir jag lite förvånad. Om jag ska beskriva smärtan under behandlingen så är den ett bland det mest plågsamma jag upplevt (jag har ändå fött 6 barn och har haft tarmvred 1 gång, så jag borde veta vad smärta innebär!) men ändå fick jag inte ett enda blåmärke!
Efter varje behandling klarade jag att vara vaken ca 1-2 timmar sedan fick jag yrsel, illamående och stupade i säng. Sov i princip tills nästa dag.
Redan efter fösta behandlingen kunde jag ligga på mage i sängen, dock inte helt smärtfritt, men det gick. Det har jag inte kunnat på 15 år.
Efter 4 behandlingar kunde jag andas djupa andetag. Nu förstår jag varför jag upplevt kvävningskänsla när jag försökt träna och springa…jag kunde alltså inte fylla mina lungor pga att revbenen var fixerade.
Jag är inte alls smärtfri (dock har "krypvärken" i vadmusklerna minskat något) men jag är mycket, mycket rörligare. Jag skall komma tillbaks till honom i slutet av feb. och få ytterligare 4 behandlingar. Då kanske det händer fler mirakler! :-)