Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1872 ggr
linasvovvar
0

gggrrrr

Jag blir så trött på apoteket här där jag bor, jag får alltid vänta flera veckor på att dom ska få hem mina mediciner, nu är det mer än två veckor sedan, jag fick en ny medecin utskriven och den hade än idag int kommit hem…..suck, sitter och väntar på ens tur i 30 min och får bara svaret att NÄ den har inte kommit än….suckar igen, detta är så tröttsamt

Lullan1
0

Vad tråkigt, mediciner ska väl finnas hemma kan man tycka. Om inte annat ska det gå snabbt att få hem dem, hoppas verkligen att din medicin dyker upp de närmsta dagarna.

Sara
0

Tror man kan ringa och kolla om medicinen kommit in.

Sara

mongu
0

När en medicin inte finns hemma så brukar Apoteket här kunna ha den till dan efter eller nästa dag. Såvida den inte är slut o restnoterad vilket händer med en del. Men då borde du få veta det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

linasvovvar
0

dom LOVADE att den skulle komma imorgon…….

Hopi
0

Apoteket skulle du inte nämnt nu, linasvovvar.. Jag är så grymt trött på dom, så jag kunde kräkas.. Var till läkare förra veckan och ALLT blev fel! (Inte allt var Apotekets fel men ändå..) Först o främst så sa jag till läkaren att jag INTE vill ha medicinen nu, utan bara mina recept. En utländsk läkare som INTE kunde språket knappt.. Svårt.. Iaf hade han skickat alla recept till distans-apoteket, så jag fick lösa ut allt NU, fast jag sagt ifrån att jag inte ville ha det så.. Har inte pengar heller så jag fick låna.. Så fick jag först fel medicin mot inflammationen i foten, så det blev ett med laktos som jag inte tål.. Men såg det i tid, så jag löste inte ut det, utan skickade tillbaka det till apoteket. Och så fick jag ringa vårdcentralen o be om ett nytt recept på det, Naprosyn. (Då dröjde det, så jag fick ett uppehåll på 3-4 dagar..) Ja sen var det ett till paket, hämtade det o trodde det var rätt.. Men icke.. Då var det Omeprazol tabl med laktos…. Jag skulle ha kapslar, som inte innehåller laktos! Det står på mitt recept, men dom har bytt till billigare alternativ.. Jaja, jag fick betala 400 kr för en medicin som jag inte ens kan använda! Och får INTE byta!!! Har ringt o klagat hos Apoteket idag. Blev så trött, tog flera timmar av väntan i telefon, prata med flera olika osv… Blev helt matt efter det.. suck.. Jag har inte råd att betala 400 kr för nåt jag inte har nytta av… Fåse om vårdcentralen kan ta på sig det. Apoteket säger att det är läkarens fel som inte har skrivit att dom ej får byta.. Men det har min förra läkare skrivit förut, och dom har ÄNDÅ bytt, och jag har fått stått för det…. Tycker det är skamligt att det ska vara så här!!!! Andra varor får man byta, men inte deras inte…. GRRRR!!! Är arg idag!!!! :(

Hopi
0

Sa till Apoteket att jag tycker att dom borde kunna skriva in på min data-post att jag är väldigt allergisk mot laktos, och ej kan äta medicin med det i. Men det verkar inte funka… Undrar vad dom har för intelligent data-program..??

mongu
0

Tror det på recepten finns en ruta som läkaren ska fylla i om att det inte får bytas mot billigare/andra mediciner. Är den ifylld så gör apoteket fel om dom byter. Är den däremot inte ifylld så har dom rätt att byta oavsett vad patienten säger.

Sen nu i datavärlden o när dom vill att vi ska lagra recepten hos dom borde det finnas vad man ev. är överkänslig mot.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Hopi
0

Apoteket har gjort fel åt mig flera ggr trots att läkaren har kryssat i att det inte får bytas! Ändå har jag INTE fått byta! Tycker dom är fruktansvärt osmidiga på distans-apoteket, där medicinen skickas ut till hela Dalarna.. Jag tänker iaf aldrig mer hämta ut nåt, utan ska gå direkt till apotek o se innan jag betalar att jag kan använda det!