arbetsgivare och rehabilitering
läste lite på fk:s hemsida om arbetsgivarens ansvar ang rehabilitering då man är sjukskriven. detta kommer jag att skriva ut och ta med mig till nästa möte med fk och fhv. någon som fått ett bra rehabprogram genom jobbet för att kunna återgå till sin vanliga syssla eller annan syssla inom företaget?
Jag har inte fått någon rehabilitering alls genom mitt ordinarie arbete, trots att jag jobbat där 24 år. Har fått söka mig ut hos andra.
Min handläggare säger att hon inte lägger sig i huruvida arbetsgivaren gör.
jag var på ett kort möte med fhv och arbetsgivare. men det var bara prat om ekonomin.. skulle jag kunna klara mig på min halva sjukersättning? om det inte finns några jobb som jag klarar så är det ju det som gäller tydligen. nu jobbar jag två tim dag, och är det ekonomiskt försvarbart? för mig är de två tim jättebra, men jag måste ju tänka på min ekonomi, pensionen osv. just nu struntar jag i pensionen om 20 år, jag lever i nuet med min värk. och de diagnoser jag har, ja, det har ju andra med, och de klarar ju av arbetet osv.. varför ska man alltid jämföras med andra? nåja, nu ska jag försöka trappa upp arbetstiden, men vara ledig en dag i veckan. ska snart träffa min nya personliga handläggare på fk och det ska bli intressant.. blir mitt nästa sjukintyg godkänt eller inte? men jag hoppas på en god kontakt med fk i fortsättningen, det vore guld värt!