Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3074 ggr
kalleohobbe
1

Har du djur?

Skulle vara kul att se hur många av oss som har djur Glad själv har jag två hundar, fyra kaniner och fem marsvin hemma. För mig funkar det jättebra att ha hundar som rutar in dygnet och tvingar mig att gå upp och gå ut på promenader flera gånger om dagen även när jag har skov. Jag tror att jag hade varit i mycket sämre skick om jag inte hade haft den lätta motionen varje dag.

Jessica Holländare
0

Härligt!! Jag har två katter, två illrar, två gerbiler, tre sköldpaddor och ett gäng fiskar! Älskar djur och hade gärna haft mer om jag bott på landet. Tungan ute

[Lillfjanten]
1

har två katter och en stor gris (gubben Flört)

TjockaBerta
0

#2 ha ha ha I så fall har jag en hund en gris och ett antal dammråttor.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

#3 justja, de där gråa råttorna glömde jag ju ;)

mongu
0

2½ katt har jagFlört

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
0

minigrisen glömde jag ju.. (ungen som knappt är hemma längre) själv är jag ju såå perfekt, så jag varken grisar eller annat! *näsan växer

förlåt ts om jag fjantar till det lite i tråden, du får säga till isåfall..

TjockaBerta
0

#5 Den där halva katten skulle jag bra gärna vilja se.

>>>Malum domesticum<<<

mongu
1

Det är dotterns katt som flyttat hem till oss. Från början var han bara här ibland, vi kallade det att han var här på semester.

Nu har semestern blivit varaktigFlört så därför kallar jag det för en halv katt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

kajsa-kavat
1

Jag har två minishetland, en strävhårig tax och en helsvart kastrerad hankatt.

Jag håller med "0 att om jag inte hade djuren skulle jag nog vara i ett betydligt sämre skick.

Kom just in från en långpromenad med ponnyerna och gubben. Jag vet att jag känner mig sämre i morgon i musklerna, men det är det värt. Jag känner mig ju lite duktig när jag både motionerat mina djur och mig själv, och slipper ha "ågren" för att jag inte orkat motionera.

Konstigabaralillajag
0

Jag har två st hundar!

Britt-Marie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har denna lilla kattkille som blir 8 år i Maj. Innan lilla Cremis så hade vi en katt som blev hela 16 år, han hette Gose och var en svartvit huskatt.

TjockaBerta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara visa min fina hund. Han är 10 år och en äkta blandis.

>>>Malum domesticum<<<

hoppetossan
0

Fina djur ni har! Själv har jag två katter och de ger mig otrolig mycket. blir så lung när de ligger i knäet och spinner. Alla tokigheter de hittar på lockar fram så mycket skratt här hemma också:) Sen har jag även två akvarier, ett med räkor och snäckor och ett med fiskar.

Och om 2 veckor hämtar vi hem katt nr 3! en liten kattunge på 14 veckor och vi längtar snart ihjäl oss efter vår nya familjemedlem:)

sighni
0

#12 Väldigt fin hund du har! Liknar min första hund som var en blandras mellan tax och pudel.

Jag förlorade en whippet för två veckor sedan Gråter. Hon dog av njursvikt 14 år gammal. Jag har en whippet kvar och tre katter. En huskatt och två orientaliska korthårskatter. Jag sköter också om mammas katt.

Jag håller med om att djur betyder mycket särskilt när man är sjuk. Jag hade inte levt idag utan mina djur.

Det är tråkigt med den här "allergiskräcken" som finns i Sverige för sk. terapihundar skulle kunna göra mycket nytta för både barn, gamla och personer med psykiska och även fysiska funktionsnedsättningar och utvecklingsstörning. Även andra djurarter skulle kunna fylla en viktig funktion.

trixi120
0

Har 3 tamråttor.

TjockaBerta
0

Ja visst är han fin. Han är pudel/cocker. 100% cockerpoo.Skrattande

Det är tråkigt när man mister en hund. Vi tog bort den förra för två år sen men jag talar ofta om henne fortfarande.

Faktum är att jag är pälsdjursallergiker. Det är värst med collie och schäfer och andra "långhåriga" raser men jag känner av min kille ibland.

Utan hund skulle jag inte kunna vara.

>>>Malum domesticum<<<

flocken
0

ja. enligt sambon för många..

1 hund på 45 kg. HJälper mig här hemma.

2 rex kaniner.

20 marsvin.

fiskar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

mlinz
0

1 hund, 1 katt och 24 kaniner (uppfödare i skaf) :)
Skönt att ha något som tvingar upp en som sagt!

sighni
0

#17 Min sambo är likadan. Jag hade tidigare tre hundar och tre katter men pga honom har jag bara en hund nu och tre katter. Nu tycker att han det är för många katter men det får vara så. Det blir ju färre i framtiden.

flocken
1

#19 skulle aldrig tillåta att gubben krävde att vi minskade djuren. Men vi har haft 2 hästar (sto med föl). Så får honom är små djuren " en piss i sjön". Både i kostnader & arbete

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Simson
0

Jag har fyra pälsklingar. Fyra birmakatter. Fyra huliganer! En gubbe, en själavårdare, en inredningsdesigner o en primadonna. Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[Em_I_Am]
0

Här har vi ett mindre zoo.

Jag har en liten dvärghamsteruppfödning (Vildvittrans) och har just nu 6 hamstrar hemma och 3 till på ingång. Sen lite ungar ovanpå det då o då förstås.

Tre nakenkatter av rasen Sphynx härjar här också. De är himla roliga, kloka o sällskapliga. Bäst av allt är att de är så varma o alltid vill ligga o mysa när man ligger o har ont. Behövs inte värmeflaskor här inte ;)

Vi har två ovanliga Mandarinsnokar som är himlans vackra att se på. När de väl är framme så de syns.

Astrid traskade in i vårt liv i höstas. Hon är en Afrikansk jätte tusenfoting från Tyskland vi köpte på mässa. De flesta tycker hon är vedervärdigt, men vi tycker hon är gullig. Hon är nu närmare 30 cm lång o ett riktigt praktexemplar.

Sist men inte minst (de är betydligt större än hamstrarna) är våra Afrikanska Jätte Snäckor. De är vackra o faktiskt roliga att se på. Aldrig trodde jag att sniglar (eller snäckor som de heter eftersom de har hus på ryggen) kunde har riktiga personligheter! De bjuder på många skratt o har faktiskt lyckats charma de flesta som kommit på besök till oss. Det har gått så långt att min kvackelmagade mor funderar på att skaffa. Jag föder upp en del ungar även där o säljer efter beställning.

TjockaBerta
0

Häftigt! Jag tittade in på din hemsida för att se om man kunde få en skymt av Astrid men tyvärr. Dina jättesnäckor skulle jag också gärna träffa. Jag hade en gång påfågelsciklider som var handtama och väldigt personliga så jag förstår lite hur du menar.

Hur ordnar man för att jättesnäckan ska trivas?

>>>Malum domesticum<<<

[trollskogen]
1

Här finns det massa djur men jag sköter dom inte själv så klart.

Hästar , katter , hundar , kaniner, svanar , gäss , ankor och änder , höns , illrar mm mm

Djuren ger mej så mkt glädje även dom dagar jag inte orkar röra mej knappt .

Bara att få sitta o se på dom gör att jag mår bättre.

Mannen i huset här gnäller han oxå .

Men jag offrar inte djuren för hans barnsligheter, vill han inte bo här med oss så kan han dra!