Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 8016 ggr
Rita-S
3

Fibromyalgivännlig madrass!

Jag trodde knappast mina egna ögon! Men det fins!

Om den ena madrassen särskilt lämpad skriver dom "lämpar sig för personer som är känsliga för tryck med besvär som fibromyalgi, reumatism, muskelvärk och personer som behöver en extra mjuk tryckavlastande bäddmadrass."

Kanske Rita skal kolla priser nu??

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bettan49
0

Jag har Tempurmadrass men den börjar bli kass nu.

Kanske detta vore ett val för mig. Har sparat länken nu.

Tänk att få kunna sova riktigt igen. Ett önsketänkande

mongu
0

Har också tempurmadrass o den är underbar. Har garanti kvar till 2012. Det var 15 års garanti på den.

Har också sparat länken.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Simson
0

Och även som resemadrasser att ta med!! Härligt! Kanske man kan hälsa på folk igen??!! Riiiiiiiiiiiiiiita!! Är du hemma för forumpyjamasparty???

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

#3 NU är jag hemma Simson, men jag har ingen fibromadrass i bibblan riktig änn Räcka ut tungan

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

miffo
0

mm en skönare säng måste jag nog skaffa snarast. Bra att de har jobbat fram nya madrasser.

[Em_I_Am]
0

Tänkte bara tala om att jag fick mig en Ergo Mjuk bäddmadrass av sambon för några veckor sedan och jag fullkomligt älskar den! Den här rekommenderar jag verkligen.

Innan jag fick min madrass låg jag vaken länge länge innan jag kunde somna för det spelade ingen roll hur jag än låg; Det gjorde fruktansvärt ont. Nu gör det inte alls lika ont även om jag inte är smärtfri och jag lider fortfarande av sömnstörningar, men jag tror inte det finns en madrass i världen som kan ta bort det helt.

Det bästa med Ergo Mjuk är att den är just mjuk hela tiden. Man behöver inte ligga och värma upp den innan den formar sig. Det tycker jag är superbra eftersom jag fick väldigt ont av vanlig Tempur innan den format sig. Den är mjuk men ändå underbart tryckavlastande!

Här är en ny länk för jag tror den i första inlägget är gammal (funkade in nyss när jag testade iaf)

http://www.ergotemp.se/madrasser/ergotemps-madrasser/ergo-mjuk.html

[Lillfjanten]
0

#6  vad bra att du hittat en madrass som passar dig!

[Em_I_Am]
0

#6 Ja jag hade ju tänkt köpa jysks men tyckte den va lite hård (jag har enormt dåliga madrasser under kan jag tillägga). Så överraskade sambon mig med ett jättepaket precis efter jul o allt. Nu vill han också ha en fastän han inte har värk hihi.

Du är fortfarande nöjd med din?

[Lillfjanten]
0

#8  Ja, jag är jättenöjd! det har gjort en stor skillnad faktiskt.

[Em_I_Am]
0

Skönt att höra! Att få sova skönt gör mycket!

[Lillfjanten]
0

Ja, att få ligga skönt iaf, sover bra gör jag inte, har börjat vakna flera gånger varje natt igen. det bästa är ju att slippa värken i ryggen, det är underbart!

[Em_I_Am]
0

Nä här sovs det inga hela nätter heller. Somnar framåt morgonen o varknar ofta. Men behöver liksom inte vakna precis varje gång jag rör mig längre eftersom det inte gör lika ont. Hade själv ryggskott hela jul o nyår men det försvann efter några nätter på madrassen. :D