Domningar och smärta
Vid den här tiden brukar jag sova som bäst men icke i natt.
Har vaknat flera gånger av att min hand domnar och skakar liv i den, sen domnar den igen, igen och igen.
Domningarna är inte så farliga men SMÄRTAN som är hela tiden är lika hemsk som någon fibrosmärta jag nånsin haft. Har aldrig fått så ont och så länge efter domningar innan.
Tror ni smärtan kommer av att man är så smärtkänslig pga fibron?
Får ni lätt domningar? Vad gör ni åt dem?
Sara
Jag domnar bort för ingenting ungefär. Kan ligga på sidan och hela benet domnar bort från höfterna och ned, och höfterna blir kjänslolös på den biten jag ligger på och smärtar som fasiken på den som pekar upp. Kan domna helt bort i armen om jag sover med den liggande över huvudet. Osv osv. Att sova är en mardröm.. jag ligger och vakar mellan sömn och vaken, kommer inte ned i rem sömn. Vaknar varje halvtimme av att det smärtar¨av hur jag ligger och måste byta position i sängen innan jag kan somna om
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
samma här har tom somnat i nacken, alltså kunde inte lyfta huvudet från kudden, jätteotrevligt, men det har bara hänt 2 eller 3 ggr, annars domnar det hela tidne , om jag sitter och dricker kaffe och av någon dum anledning lägger det ena benet över det andra, så sover hela benet från höft till tår, samma som rita med händer och armar, hela tiden
har jst nu jättevärk, har haft det sen dec, så nu har jag skrivit till min doktor(man får liksom med allt då) ska se vad som händer

Ja fy, jag domnar oxå om nätterna! Det blir oftast om jag ligger på sidan, då domnar armen o handen helt bort, det gör ont som bara den, känns sen som tusen myror springer runt inne i armen.. Även höften o benen kan domna om jag ligger på sidan. Så bäst för mig är att ligga på rygg, men ibland vill man ju vända sig..
Men det går inte att ligga alls lång stund innan det börjar domna bort…..
Jag kan inte ligga på rygg faktisk.. :( ända positionen jag KAN ligga på över längre tid är magen.. och då måste jag ha en kudde under magen pga storleken på mina bröst, och 2 kudder till ansiktet.. och nacken och händerna blir smärtsamma av att jag ligger på dom för att kunne andast, men heller det enn att HELA kroppen smärtar

Urs vad jobbigt, Rita.. Jag kan inte sova på mage pga whiplash-nacken..
nej jag får va glad jag inte har det MED, för då skulle det väl va närtill omöiligt for mig att sova! :S

Ja, var glad att du inte har DET oxå.. Det räcker allt ändå! ;)
jo, tror jag det!