Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1755 ggr
hoppetossan
1

Skönt när folk förstår

Måste bara berätta: Vi skriver examensarbete i skolan nu och det är ju fullt upp! Av någon dum anledning så har skolan bestämt att samtidigt som vi skriver examensarbete så ska vi även göra en litteratur fördjupning som ska bestå av 15 sidor text plus allt arbete med att hitta vetenkapliga artiklar att granska. Det är jätte mycket att göra och jag är extremt stressad.

Examesarbetet skriver jag med en klasskompis och det fungerar jättebra, hon förstår mina problem så vi turas om att skriva och hjälps åt med allt. de dagar jag har extra ont står hon för det mesta av skrivandet så det är guld värtSkrattande När jag kommer hem är jag ju såklart helt slut, men det fungerar bra ändå!

Nu är det så att jag tyvärr har blivit mycket sämre i fibron, har haft konstant ont i huden/fettvävanaden? i snart 2 månader, det brukar inte hålla i så länge, mycket ont i höftleder, händer, ben och under fötterna (fötterna är inget jag haft problem med innan heller)Antar att stressen över skolan spelar sin roll, samt även det blåsiga vädret vi fått dras med denna vinter.

Jag ligger långt efter med den här fördjupningskursen och mailade min lärare för att fråga vad som händer om jag inte blir klar i tid, den ska vara färdig nu till den 20/1 nämligen. 

Han svarar att han förstår att min sjukdom utgör ett hinder och att jag kan få lämna in i vår istället då sätter upp datum för de som inte blir godkände i första examinationen. Det kändes som att en tung sten föll från mitt hjärta när jag läste hans svar!

det är så härligt när det finns människor som förstår och accepterar och då också hjälper till på det sätt de kan!

ville bara dela med mig av denna glädje mitt i allt det jobbiga med att må sämre!

Jessica Holländare
0

Underbart!! Det är roligt att läsa att det finns såna bra och förstående människor. Lycka till med examensarbetet och fördjupningsuppgiften!!

hoppetossan
0

#1 Visst är det! Det är så mycket skit som följer med denna sjukdomen att man behöver påminna sig om att det som trots allt är lite bra, som förstående människro omkring en! 

tack så mycket för lycka till:et Skrattande

TjockaBerta
0

Så roligt för dig. Det är ju inte så ofta som det händer. Tyvärr!

>>>Malum domesticum<<<

hoppetossan
0

#3 Ja det är roligt:) Som du säger är det ju inte alltid det händer tyvärr så man får ta tillvara på när det verkligen gör det!

[Lillfjanten]
0

låter härligt att få förståelse!

här hemma har jag det inte. har varit till tandis idag, pms och roliga veckan på g, så jag är inte på humör, så jag har faktiskt inte lagat mat idag till den andre som kom hem från jobbet. efter en lång tystnad, så meddelade han att han skulle åka och köpa mat. åt sig :) inte en fråga om hur man mår, eftersom han inte frågade, så sa jag ju inte att jag ämnar laga mat lite senare :)

hoppetossan
0

Jepp, det är härligt!

Tradig att din sambo har en sådan inställning får jag säga, inte kul att läsa alls :(

[Lillfjanten]
0

ja, det  är som det är, men jag tar inte åt mig av det, jag tycker enbart att det är löjligt och kan inte låta bli att se det roliga i det hela Glad

hoppetossan
0

ok, skönt att du tar det såGlad men man vänjer sig kanske om alltid blir bemött så?

[Lillfjanten]
0

nja, det är inte alltid så, men jag vet vilka brister han har, och det är bara att ignorera :)