Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2462 ggr
[Lillfjanten]
2012-01-04 22:02
0

fibroförening?

ör du medlem i fibromyalgiförbundet och någon lokalavdelning? isåfall, går du på träffar och aktiviteter? har funderat på detta, men det är ju så trist att göra saker och ting själv.. men jag ska nog betala årsavgiften iaf, det skadar ju inte :)

mongu
2012-01-04 22:10
0

Var med förut men då jag också är med i Reumatikerföreningen så valde jag att inte förnya medlemsskapet.

Mycket beroende på att Fibromyalgiföreningen inte är i samma stad där jag bor men det är Reumatikerföreningen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-05 11:28
0

är du med på deras aktiviteter?

mongu
2012-01-05 12:33
0

Ja Reumatikerförening här hos oss har bassängbad i 34 gr. bassäng och det är jättehärligt. Sen har jag varit med på en fibrohelg.

Dessutom är jag med i styrelsen just nu.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-05 12:37
0

kul att vara med på lite aktiviteter.. jag kan inte börja med träning och sånt än, dessutom så är jag livrädd för vatten :)  enda gången jag badar är i medelhavet och då ska det vara väldigt långgrunt..

mongu
2012-01-05 12:42
0

Det är ju sluttande botten och det är en träning där man helt gör det som man orkar med. Sen är det avslappning på slutet antingen så flyter man runt med hjälp av skumgummiormar eller så hänger man på flythjälpmedel.

Om man inte vill så går man upp och duschar.

Vi har också avtal med Korpen så vi får träna där. Alla som har badkort betalar bara en minimal summa för sitt träningskort.

Sen finns ju olika fester och utflykter. Andra kurser t.ex data, m.m.

Ha en bra dag! Mongu.

[Lillfjanten]
2012-01-05 12:46
0

det är just det att jag har lite svårt med vatten, jag måste ha väldigt långgrunt för att kunna vänja mig, desssutom så kan jag inte simma :)

den sista meningen lät trevlig iaf :)

TjockaBerta
2012-01-05 18:20
0

Jag var med för länge sen men då och där var det mest gamla tanter och väldigt mycket gnäll. Det är roligare att rikta in sig på sånt man kan göra och sånt som är roligt.

>>>Malum domesticum<<<

Ladydragon
2012-01-05 18:47
0

Lillfjanten….

det finns simskoleverksamhet speciellt inriktad på vuxna som inte kan simma och ofta så kan dom även hjälpa till så man blir mindre rädd för vattnet

en i min familj hade samma problem som du men tog sig i kragen och efter flera år i speciell simskoleverksamhet så kan personen simma och är inte rädd längre 
extra härligt på somrarna då vi alla kan bada tillsammans Skrattande

till trådstartaren där jag bor så finns det Fibro förening  och jag gjorde ett försök men nee det funkade inte inget illa menat men då va jag i 25 års åldern och personerna va 60+ det fanns inget gemsamt alls att prata om

har även varit med i Unga Reumatiker i många år då jag har en Reumatisk sjukdom i botten och det har gett mig mera 
finns unga där med Fibro oxå
dessutom så anordnar dom oxå vattengympa och liknande saker
har även varit med på Helgkurser med olika innehåll med fokus på att träffa andra unga i samma situation

[Lillfjanten]
2012-01-05 19:00
0

jag vet, men jag vill inte gå på sådant. Glad

Esteri
2012-01-08 09:28
0

FiN, Norrköpings fibromyalgiförening är mycket aktiv och jag är med där ofta. Bland annat så har vi fika varje torsdag och det är föreläsningar, studiecirklar. Vi som är aktiva är mellan 25 ca och döden ;)

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se

Jessica Holländare
2012-01-08 15:34
0

#10 Vad mysigt.

Funderar faktiskt på att kika om det finns någon förening inärheten av där jag bor..