Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 2577 ggr
[Lillfjanten]
0

kör ni samma medicin, eller varierar ni?

jag började med detta för några månader sedan. några veckor citodon, sen några veckor tramadol+panodil. tramadol hjälper mig på ett bättre sätt, men jag vill inte ta det jämt, därav variationen. en läkare (som inte skrev ut dem) skrämde mig med oroliga blickar och förmaningar. konstigt att läkare tänker så olika!

Malinsson
0

Jag hade samma mediciner ett antal år, där jag kombinerade efter behov. Nu provar jag lite olika saker, då jag blivit sämre. Det är rätt jobbigt att prova nytt men kan vara väl värt det också.

mongu
0

Jag har samma medicin hela tiden.

Tycker det är konstigt att din läkare gjorde så för Citodon är egentligen lika "illa" som den andra kombinationen. Citodon är mer beroendeframkallande än Tramadol.

Men läkare har olika syn på detta.

Viktigast är ändå att du känner att du får det som hjälper dig bäst.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
0

#1 jo testa kan man ju göra, går det så går det :)

#2 nja det är en läkare som skrivit ut citodon och en annan tramadol. men en läkare tycker att tramadol är värre tydligen. men jag klarade denna dag bra tack vare tramadol+panodil. nackvärken är kvar, men i övrigt så är jag så gott som smärtfri. känns bra!

kajsa-kavat
0

Jag tar endast Alvedon 1 g upp till 4 ggr/dag. Det är vad jag får ta som max på ett dygn, p.g.a en leversjukdom jag har. Det är inte kul att ha ständig värk och heller inte få ta "ordentlig" värkmedicin. Alvedon hjälper till hälften eller hur jag ska säga, så det får jag vara nöjd med. Skrikandes

Yrlan
0

hej ja har hankat mig fram på ipren o ibland voltaren men var nu hos läkare o sa ifrån då skulle jag ta saroten o en ipren retard. Jag vill inte börja med saroten eftersom jag redan tar fluaxanol kan ju inte ha två antidepressiva. Jag ska vänta tills jag varit hos gottfries i november höra vad han säger. hälsn yrla

[Lillfjanten]
0

har efter mycket om och men kommit på att tramadol hjälper mig bäst när jag har värk i kroppen, och citodon hjälper mig bättre när jag har huvud/nackvärk.. så jag får alternera mellan dem.

Griffon
0

Oftast tar jag  1 panodil forte+1 Diklofenak 50 mg 2 till 3ggr per dag, jag har ju ganska mycket inflammationer, och det är kanon, blir dock aningen trött.

Jag har Tradolan att ta annars då inte inflammationerna är  så besvärande.

[Lillfjanten]
0

Diklofenak är bra, men tyvärr fick jag sluta med dem pga astman.. Toppen att det funkar för dig!

Griffon
0

Jag har också astma använder Pulmicort 400mk 2 ggr dagligen, dubbeldos vid förkylning, samt Bricanyl vid behov.

Min behandlande läkare sa inget om det, dock har jag själv läst att om man har Astma ska man vara försiktig, men förmodligen tål jag det eftersom jag klarar av att ta den även nu då jag är förkyld, det där är ju så olika.

Dock blir jag trött och har besvär med diarre, men det uppväger ändå  det andra eländet.Jag har haft så ont i flera månader, så tillsist såg jag ingen annan utväg än att börja med Diklofenaken igen.

[Lillfjanten]
0

Jag har samma astma mediciner som du, ventoline istället cör bricanyl, så jag slipper bli darrig. Hade jag bara fått lätta biverkningar så hade jag använt diklo med vad gör man..