Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1555 ggr
melinda123
0

Får ingenting gjort

Önskar att jag kunde komma igång lite mera men dagarna
bara går. Vill så gärna komma igång men det blir mest ingen-
ting.
Har ni något som ni tycker ger tillvaron en mening och som
gör att ni kan skingra tankarna ??

Rita-S
1

Ljudbok brukar hjälpa mig få tankarna bort. Att gå och småplocka med en ljudbok på örat har gjort att jag kan orka litegrann även på dom jobbiga dagarna. Det tar mitt fokus bort från hur jobbigt det är att ta med sig disk eller tvätt. Sen kvarstår det ju att se om detta kan fungera för andra med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Malinsson
0

Ljudböcker är bra för mycket, jag använder dem till sängdags. Alltid en bok jag redan läst minst en gång då, så jag kan glida in i sömnen när jag vill. Men det funkar även med ljudbok i många andra sammanhang.

Ibland tar jag hjälp av andra för att få igång mig, att boka upp ett möte, en lunch, en middag eller något. Eller helt enkelt få sällskap hemma så jag får mer ork/lust till städ osv. När jag var arbetslös tog jag mig hem till andra med min dator för att söka jobb, då blev det lättare av. Annars rann dagarna bara iväg.

TjockaBerta
0

#0 Jag har inget bra svar. Jag tycker själv att allt är rätt meningslöst. Som tur är har jag hund så jag måste gå ut med honom. Annars skulle jag nog struntia i det.

>>>Malum domesticum<<<