Första advent
God första advent på er alla önskar TjockaBerta. Regnet faller och det är varmt och lerigt ute. Den rätta stämningen vill inte riktigt infinna sig. Fast det är mysigt att få tända ett ljus i mörkret.
>>>Malum domesticum<<<
Här blåser det halv storm och är + 10, dessutom småregnar det. Ingen vidare adventsstämning. Men jag håller med dig att det är mysigt när man får tända ljus.
Hoppas alla får en fin adventssöndag.
detsamma! här börjar det bra.. skulle byta gardiner i vardagsrummet (har två fönster) men jag hittade inte julgardinerna. vid närmare eftertanke så slängde jag dem efter förra användningen då de blev fula i tvätten, så det är väl bara att köpa nya imorgon. tur att de inte är så dyra! :)
NU har stormen kommit till stockholms södra skärgård….=((
vi får hålla i hatten så den inte blåser bort, och regn på det ! inte kan jag tro att det är 1a Advent !!…vi har + 10 gr nu kl.18.00 27 nov. ????????
ha det gott….
Romraf
"ingen fråga är för dum för att ställas"
Glad Advent på er!
Här regnar det ordentligt nu men det är ju inte i närheten av hur de är ställt i södra Sverige. Jag gillar regnsmatter men jag hade föredragit snöfall.
Stormar o regnar här i västmanland och strömavbrott på det .
Inge kul när man har gård o djur .
Känns inte som advent tycker jag …
Usch, vi får hoppas att den här stormen drar vidare ut till sjöss och mojnar ner….
Vi brukar få långa strömavbrott här där jag bor……inte kul alls.
Du som har djur måste det vara ett rent litet h-vete förstår jag.
Det känns som oktober ute vid havet.
Romraf
"ingen fråga är för dum för att ställas"