Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3582 ggr
[Lillfjanten]
0

Äter du kosttillskott?

jag tror inte att jag ska testa magnesium som jag hade tänkt. tar en multivitamintablett varje dag med mineraler, så det får räcka. läste detta i aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/halsa/article13788071.ab

Rita-S
0

Jag äter inte något regelbunden just nu. Tog ett tag ett kosttilskott som fick min värk att minska medans jag tog det, men har inte haft råd att köpa det på ett tag. Tar kalcium och magnesium när min kropp behöver det, men forsöker annars att vänta på vad kroppen ger mig för signaler vad den behöver.

Gällande vad tidningar slår upp stort så bryr jag mig hellre lite om vad just dom skriver, dom är ute efter drama och pengar så jag kollar upp intressanta  saker som berör mig direkt med läkare och farmaseuter. Typisk för tidning är att skriva "dubbel risk för cancer om du äter sill" när risken då ökar från 0,0001% till 0,0002%. Ser fruktansvärt dramatisk ut, men är kanske inte lika dramatisk i värkligheten. Jag vill heller tala med dom som har koll på sådan än en journalist kan jag ju säga..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lillfjanten]
0

jo en del saker får man ta med en nypa salt :)

Rita-S
0

…eller tio Tungan ute men det skadar aldrig att vara medveten om vad man stoppar i sig, det gäller ju för både mediciner och kosttilskott!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lillfjanten]
0

precis så är det, därför läser jag innehållsförteckning på allt nytt jag stoppar i mig och om det är nödvändigt, biverkningar mm.

[trollskogen]
0

Jag hade brister så jag tar B12 folsyra magnesium och d-vitamin varje dag .

Men jag hade inte stoppat i mej tillskott om inte min läkare hade konstaterat brister.

kajsa-kavat
0

Jag tar inget kosttillskott regelbundet, det är ju så dyrt allting numera. Obestämd

Men jag läste nyligen om nyponpulver/kapslar, som skulle vara så bra för värk. Någon som provat det ?

[trollskogen]
1

Nypon är jättebra men dom är oxå dyra .

Vi har plockat in nypon hela hösten nu o torkat för att mala sen vartefter.

TjockaBerta
0

Jag brukar dricka aloe Vera och så tar jag B vitamin.

>>>Malum domesticum<<<

Yrlan
0

hej jag tar ginsengtabletter varje dag det får mig att klara vardagen någorlunda i alla fall men det hjälper ju inte emot värken men väl emot tröttheten en aning. Sedan tar jag också B vitaminerkomplex köpt å hälsokost o omega 3 tabletter o laktoplus. hälsn yrlan

[trollskogen]
0

Magnesium kan man köpa på granngården o öb tex i stora burkar för häst, bara att räkna om till människa .

Då blir det inte dyrt .

Samma med glucasimin .

romraf
0

Har gått hos Homeopat, men det blev för dyrt. Gick dock i 3 år. Blev bättre med allmäntillståndet, men….nu tillbaka på ruta 1. Det har tagit 40 år att bli sjuk så då fixar man ju inte kroppen på 3 år…

Tar nu 15 ml -20 ml Mivi Total Flex….när jag kommer ihåg…till lunchen..

Romraf

"ingen fråga är för dum för att ställas"

sighni
0

#10 Inte bra att stoppa i sig preparat som är avsedda för djur. Det finns en anledning till att de är billigare. 

Jag äter Durofen (järn) och Behepan (B12) som läkaren skriver ut och en multivitamin och mineraltablett varje dag.