Bättre från whiplash
Hej har själv whiplash sen jag var 16år, -01. Direkt efter olyckan fick jag kronisk huvudvärk, nackvärk, minnesproblem, koncentrationssvårigheter, sömnproblem (svårt att somna periodvis samt sov 10-11h om dagen + vila mitt på dagen). Kroniskt trött kände mig som en zombie hela dagarna. Efter 6mån-1år fick jag stora problem med magen, illamående och magont vad jag än åt eller gjorde. Efter 8 år fick jag problem med mina armar, inflammation i armbågarna. Sen efter 9 år fick jag problem med min bröstrygg, ont jämnt svårare att sova ändå och ibland kändes det som någon satt en kniv i ryggen på mig. Fick då även ännu problem med armarna, hela nervbanorna/musklerna blev ömma. Klara inte av att vila armarna på armstödet 10 sekunder ens för att det började värka så mycket och kunde knappt sova om armarna låg 1mm fel i sängen för det började göra så ont då. under första 9 åren har jag provat ALLT jag har hittat! Allt inom sjukvården som finns att göra, helt apotek hemma mot alla problem, inget har ens fungerat lite! Olika kosttillskott, naturläkare, akupunktörer, naprapater, kiropraktorer,homeopater och ja vet inte vad allt annat heter ens som man har gått på. Men i år har det verkligen gått åt rätt håll för mig! Kan inte säga att jag har frisk men har gått från att vara heltidssjukskriven till att kunna börja jobba en del igen och orka umgås med vänner och familj igen. Desto längre tiden går desto bättre blir jag också känns det som, lång bit kvar men går åt rätt håll och har fått en helt annan livskvalitet och tror att det faktiskt kan bli nästan helt bra med tiden!
Blir långt och skriva allt men kontakta mig om du har whiplash och vill ha mer information psix55@hotmail.com
Vad härligt det låter det du skriver att du är på rätt väg. Jag vet ju av erfarenhet att det kan ta en himla massa år innan smärtorna vänder.
Själv fick jag min wiplash 1982, och det är först nu sedan något år som jag tycker smärtorna minskat, eller känns i alla fall mindre. Bra blir jag nog aldrig, men mycket mycket bättre.
Så håll ut, förr eller senare kommer du också att må mycket bättre.
Kom på en sak: minnesproblem och koncentrationssvårigheter har jag fortfarande, men det har säkert med fibron att göra.