Cymbalta & Tryptizol?
Någon som äter kombinationen? Eller har ätit tidigare? Tankar & erfarenheter?
har bara testat ett av dem åt gången, med negativt resultat.

Jag har haft kombinationen fast det är ett tag sen. Men hade bra effekt av dom. Har sen bytt så jag har inte Cymbaltan längre, men Tryptizolen har jag kvar.
Tryptizol har bra effekt på mig dels att jag har lättare att somna men också smärtmässigt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det är lite fascinerande hur det kan fungera så olika från person till person. Det är bara att prova sig fram. =)
Ätit Cymbalta i rätt många år nu. Tryptizolen började jag med för en vecka sedan, lite försiktigt med 10 mg eftersom jag är rätt känslig. Ska ta det i två veckor och sen får vi se om jag ska höja. Det blir intressant att se.
Tryptizolen vet jag inte om jag törs testa igen, vi får se vad läkaren säger. vill hon att jag ska göra det, då gör jag det, men annars är jag intresserad av Lyrica. av T så fick jag hemska myrkrypningar i benen, samt en brännande känsla. gick absolut inte att sova med det. hoppas att det går bra för dig!
Som jag skrivit i andra trådar har jag nu ökat till 20 mg Tryptisol. Tycker det funkar rätt bra, sömnen är ok. Tar dem lite tidigare på kvällen, verkar bli bäst effekt av det. Får se om det blir höjning. Har en fundering om det är möjligt att kombinera med typ 10 mg Atarax de kvällar när jag behöver en extra boost.
Någon som tar Tryptisol och Atarax?
Jag började med cymbalta i maj , nu först känner jag efekt .
Men jag har dos 60 man kan öka upp till 90 oxå .
Tyvärr klarar inte mitt tarmsystem av medicinen , jag ska prata med läkarna i morgon så får vi se.
Tryptisol var det värsta jag provat , belv skitkonstig av dom men ej efekt .
Jag tar heller en stilnockt dom nätter det är värst om jag onte kan sova.
#6 oj, har du ätit dem så länge och först nu känner du effekten? vad har de gjort för skillnad för dig? min mage klarade inte av kapslarna, så jag gav upp ganska snabbt. jag tänker som så, är det bara för sömnen jag ska ta extra piller så duger zolpidem bra, jag stoppar inte i mig varken cymbalta, tryptizol eller något annat mer. nu har jag experimenterat färdigt för ett tag tycker jag. 
Jag står på 60 mg Cymbalta och 20 mig Tryptizol nu. Jag tror det här kan vara bra. Mirtazapinet jag provad på kvällen innan Tryptizol fungerade mycket bra i början men i längden blev jag argsint och en del annat kändes jobbigt.
Min förhoppning är nog att kanske minska Cymbaltan till 30 mg någon gång i framtiden. Anledningen till att jag provar ut komplement är dels för sömnen men även koncentrationen, fokus, en del nedstämdhet osv osv. Vi, läkaren och jag, beslöt oss att fokusera på sömnen, att få den bättre än på Ataraxen, som jag använde för sömn förut.
Att jag inte provar andra sömnmedel beror också på att jag äter en del annat och alla kombinationer är inte så bra.
Återigen, vad fascinerande att folk både tål så olika och får så olika effekter. Det är synd, man skulle ju önskat något som alltid funkade. Men men, bara att prova sig fram till vad som funkar bra just för en själv.
Som sagt så har jag tagit cymbalta sen i maj .
För några dagar sen kunde jag för första gången på flera år rida ! På riktigt i alla gångarterna utan sadel o allt :)
Så ja jag märkte en effekt .
Ja den mördar magen så nu har jag fått en annan variant utskriven Cipralex som ska ge samma efekt men mindre biverkningar.
Jag bangar inte för biverkningar men det hade gått så långt att jag började bli alvarligt oroad för mina tarmar , att ha fruktansvärda diareer 15gg om dagen blev för mkt.