Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 2166 ggr
[Lillfjanten]
0

Själslig ro och smärta

då den andra tråden (varför? jag som tyckte att den var intressant) låstes så gör jag ett försök igen. denna gång så behöver vi väl kanske inte gå in så djupt på det religösa eller vad det nu är för tro vi har. jag tycker att det är mycket mycket intressant att höra vad många tror och hur de mår i samband med smärta. det enda jag tror på är ödet, och därför tar jag dagen som den kommer, det är det som fungerar för mig i dagsläget. ska ju böra med BK nästa vecka och då hoppas jag få göra mjuka övningar som kan ge mig ro i kroppen. men jag gillar inte (än så länge) att det pratas om inre själ mm. jag är inte den mentala typen om någon förstår vad jag menar, men jag provar gärna. så vad säger ni, kan vi göra ett nytt försök?

mongu
0

Såklart att vi kan göra ett försök med detta med "Själslig ro och smärta".

Ska bli spännande att höra hur den Basala Kroppskännedomskursen du ska gå är upplagd. Själv upplevde jag inte att det pratades om "inre själ" när jag gick min kurs. Men det beror säkert mycket på vem som har kursen.

För min egen del behöver smärtan va under kontroll för att jag ska få lugn och ro. Innan kan inte jag slappna av och känna lugn, vet inte om det är själslig ro eller vad det ska kallas för.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
0

trevligt! med ett nytt försök alltså. ja jag håller med, smärta under kontroll = lugn och ro. men för mig innebär kontroll - mediciner.

mongu
0

Ja det är det för mig med. Utan mina mediciner får inte jag lugn och ro. Tyvärr säger jag men så är läget.

Samtidigt så tycker inte jag att det är sämre. Visst kanske idealet är att klara sig utan mediciner (vem vill inte det?) men när man som många av oss inte kan va utan så måste vi kunna få känna lugn och ro ändå.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

kalleohobbe
0

Det där med basal kroppskännedom tycker jag är intressant, jag fick lite inblick i det när jag gick en smärthanteringskurs i våras.

Upplevde det som att mycket handlar om att lära känna sin egen kropp, att bli medveten om sin kroppshållning och hur det påverkar kroppen om man ändrar sitt sätt att gå, stå, sitta och så vidare.