Mediciner som blir över..
jag rensade lite i min medicinlåda och ska återlämna gamla mediciner (datumet gått ut) till apoteket. men hittade också större förpackningar av mediciner som jag inte kan/vill använda. det känns lite tokigt att återlämna dessa, så jag sparar dem till de blir gamla. hur gör du med mediciner som blir över och inte är gamla?

Om det är mediciner som jag vet att jag inte kommer att använda eller kan använda av olika skäl så lämnar jag in till Apoteket.
Visst det är lyxigt att det ska förstöras men det gör ingen nytta hemma i mitt skåp heller.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
precis, det gör ingen nytta i lådan.. ska nog göra detsamma, lämna in dem, för jag vet ju att jag inte tänker använda dem mer. tack för din synpunkt, man blir lite villrådig ibland. (ofta) 
ofta har väl tanken slagit mig att "kan inte nån annan dra nytta av det".. Men jag håller mig nog till reglerna och återlämnar till apoteket.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

# 3 Det är svårt detta med om andra kan ha nytta av mina mediciner. Dels hur säkra är vi på att just denna person av läkare fått denna medicin i rätt styrka osv.
Har t.ex. "Agda" ätit denna medicin ett tag och tål den och ska ha den kvar. Då kanske mina tabletter kan ges till henne.
Men om t.ex. "Pelle" inte är ärlig utan bara säger att han har denna medicin och sen inte tål den och hamnar på akuten pga att jag givit bort mina mediciner till honom.
Så säkrast är ändå att lämna in medicinen igen. Sen såklart att inte ta ut mera än vad vi tror vi använder. Nu är det ju begränsat av receptet men det finns nog en del som får recept från flera läkare och det finns ju en gräns för hur mycket medicin vi kan ta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jag har ju fått storpack på en gång av många mediciner, som sedan inte passat mig, därav "lagret". men nu har jag lagt de överflödiga i apotekets återvinningspåse, så de ska lämnas in. jag ger aldrig mina mediciner till andra, även om jag veta att de fått samma utskrivet, jag vill inte ha det ansvaret om något skulle hända.

# 5 Klokt av dig. För man vet ju aldrig om nåt skulle inträffa. Jag vill inte heller ha det ansvaret.
Ha en bra dag! Mongu.